3 sprawdzone strategie pomagające w sprzedaży e-commerce

Przy rosnącej sprzedaży e-commerce, coraz więcej firm korzysta z przestrzeni internetowej, aby móc sprzedawać swoje produkty i usługi w sposób konkurencyjny. Konsumenci coraz wygodniej robią zakupy online, a firmom coraz trudniej konkurować o sprzedaż online. Co więcej, wraz ze wszystkimi nowymi zmianami Panda i Penguin, wprowadzanie zmian w kanałach, w które inwestuje się w celu uzyskania najlepszego zwrotu z inwestycji, stało się bardzo kłopotliwe i frustrujące. W obliczu takiej zmienności i niepewności, w jaki sposób witryny e-commerce konkurują o konsumentów i zwiększają ich dochody? Oto sprawdzone strategie, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż e-commerce.

1) Zmierz wszystko

Od e-mail marketingu do kampanii Google GOOG -1.97% Adwords, ważne jest śledzenie każdego potencjalnego klienta. Na przykład załóżmy, że wysyłasz promocyjny e-mail do swoich odbiorców. W takim przypadku stosunkowo łatwe jest mierzenie skuteczności kampanii za pomocą skracających adresy URL, takich jak skracający URL firmy Google. Niezwykle ważne jest, aby poświęcić swój czas i odpowiednio oznaczyć każdy link. Nie wystarczy wiedzieć, która kampania e-mailowa przyniosła najwięcej wyników. Musisz wiedzieć, ile osób kliknęło link, ile przychodów generują klienci klikający ten link, ile transakcji zostało wygenerowanych w wyniku kliknięcia tego linku przez osoby prywatne oraz średnia wartość i konwersja e-commerce oceniać. Każdy fragment kampanii marketingowej powinien być bardzo starannie i skrupulatnie śledzony. W wyniku tych starań możliwe będzie wykorzystanie najbardziej udanych fragmentów kampanii reklamowych i połączenie ich w celu stworzenia znacznie wydajniejszej kampanii generowania potencjalnych klientów, która zapewni większy zwrot z inwestycji. Za każdym razem, gdy podejmujesz inicjatywę marketingową, zadaj sobie pytanie: Jak mogę to zmierzyć i śledzić?

Gra Szalone wózki

2) Polegaj na wielu źródłach potencjalnych klientów

Przy wszystkich zmianach algorytmicznych, takich jak Panda i Penguin, coraz trudniej jest konkurować o przestrzeń organiczną. Opieranie się na jednym źródle potencjalnych klientów, takim jak organiczna sekcja wyszukiwarki, może sprawić, że twoje działania biznesowe znajdą się na bardzo niebezpiecznym terytorium. Zmiany algorytmiczne będą nadal występować; dlatego też dywersyfikacja wysiłków na rzecz generowania leadów zapewni ci równowagę i pewność.

Istnieje wiele sposobów na przyciągnięcie zakwalifikowanego ruchu do Twojej witryny e-commerce. Dobrym wyborem są: e-mail marketing, Facebook FB -1,34% Reklamy, Google Adwords, LinkedIn LNKD + 0% reklam, Paid Discovery firmy StumbleUpon, reklamy Reddita, Google Merchant, Yahoo YHOO + 0% reklamy, itd. W celu dywersyfikacji i zwiększyć liczbę potencjalnych klientów, konieczne jest ciągłe poszukiwanie dalszych sposobów promowania swoich produktów lub usług. Najpierw przetestuj swoje działania reklamowe na małą skalę, a jeśli to działa, kontynuuj skalowanie. Każdy biznes e-commerce jest inny i inaczej reaguje na każdą reklamę. Staraj się nie inwestować za dużo czasu na czytanie i badanie różnych badań. Będziesz musiał spróbować czegoś dla siebie, aby zobaczyć, co działa. Każda firma jest wyjątkowa. Inne badania lub wyniki mogą nie być skorelowane z twoją działalnością.

Wypróbowałem setki sposobów generowania potencjalnych klientów, a po upływie tego czasu nadal nie rozumiem, dlaczego niektóre działania związane z generowaniem leadów przewyższają inne. Ponadto nie jest dla mnie korzystne spędzać dużo czasu na zastanawianiu się, dlaczego niektórzy ludzie kupują, a niektórzy nie. To, co sprawia, że ​​moje wysiłki są udane, to próbowanie rzeczy na małą skalę i zwiększanie skuteczności tych udanych oraz zmniejszanie liczby niepowodzeń. Polecam również, aby nie rezygnować całkowicie z nieudanych kampanii. Nastroje konsumenckie zmieniają się z czasem, więc powtórzenie nieudanej kampanii w innym okresie czasu może przynieść olbrzymie efekty. Najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest nieustanne poszukiwanie nowych sposobów generowania sprzedaży i zawsze testowanie, aby zobaczyć, co działa.

3) Wykorzystaj zasadę 80/20 do swojej przewagi

W e-commerce zasada 80/20 jest niezwykle przydatna – szczególnie przy określaniu sukcesu każdej indywidualnej inicjatywy dotyczącej generowania leadów. Zawsze lubię robić więcej rzeczy, które działają, a mniej rzeczy, które nie działają. Sensowne jest skoncentrowanie energii na skutecznych wynikach, zamiast strzelać w ciemności, mając nadzieję na uzyskanie dobrego zwrotu z inwestycji. Zasada 80/20 działa wyjątkowo dobrze, gdy stosuje się do KPI handlu elektronicznego, takich jak: Przychody z produktu w podziale na poszczególne produkty / SKU, Współczynnik konwersji w e-commerce w rozbiciu na każde Źródło / Medium, Przychody z podziałem na określone dni i godziny tygodnia i współczynnika odrzuceń na każdej stronie docelowej. Zasada 80/20 jest również niezwykle przydatna, gdy patrzymy na sprzedawane produkty. Wiele razy 20% produktów daje około 80% zysku. Dlaczego więc nie sprzedawać krzyżowo najpopularniejszych produktów na odpowiednich stronach produktów? Dlaczego nie przenieść tych produktów na strony najwyższej kategorii? Lub, dlaczego nie włączyć tych najlepszych sprzedawców na stronie głównej?

Jeśli chodzi o konkretne czasy wskaźników KPI dnia i dnia tygodnia, możesz zauważyć, że kampania Google Adwords generuje najwięcej sprzedaży w dni powszednie między 12:00 a 23:30. Dlaczego nie wziąć 80% budżetu i zastosować go w tym konkretnym czasie? Zanim jednak wydasz budżet na całą kampanię, bardzo ważne jest, aby zrozumieć, że każda kampania powinna być zaprojektowana z myślą o mikroskali. Im bardziej konkretna kampania, tym łatwiej zmierzyć i skalować.

Jeśli chodzi o sukces e-commerce, musisz zmierzyć każdą kampanię aż do śledzenia każdego pojedynczego linku, polegać na wielu źródłach generowania leadów i stosować zasadę 80/20 podczas analizy niektórych e-commerce KPI. Wszystko to może znacznie pomóc w zwiększeniu sprzedaży e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.