4 sprawdzone sposoby na zwiększenie ruchu i prowadzenie przez Link Building

Hejterzy powiedzieliby, że korzystamy z budowania linków tylko po to, aby poprawić solidny profil linków zwrotnych.

To jednak nie jest prawda.

Wyrafinowane taktyki tworzenia linków polegają na łączeniu się z wpływowymi witrynami branżowymi i tworzeniu dla nich wysokiej jakości ukierunkowanych treści.

Jest to jedyny sposób na zwiększenie autorytetu branży, zdobycie zaufania odbiorców docelowych oraz generowanie cennego ruchu i potencjalnych klientów.

Oto kilka prostych kroków, które należy podjąć, aby zmaksymalizować wysiłki związane z budowaniem linków.
1. Blogowanie gości

Blogowanie gości przynosi wiele korzyści Twojej obecności w Internecie. Pozwala na dodanie linku i słowa kluczowego w sposób organiczny, bez narażania wygody użytkownika. Oprócz ulepszania profilu linku zwrotnego blogowanie gości jest niesamowitą okazją do poprawy autorytetu branży, zwiększenia zasięgu marki i świadomości marki oraz generowania wysokiej jakości potencjalnych klientów.

Jest kilka kroków do zrobienia.

Konkurenci badawczy

Zacznij od analizy konkurentów, aby zobaczyć, które strony prowadzą do nich. Do tych celów potrzebujesz solidnego narzędzia do analizy linków zwrotnych, takiego jak Moz Link Explorer, SEMrush lub Serpstat Analiza linków wstecznych. Sposób działania większości tych narzędzi jest dość prosty – wpisz adres URL konkurenta, a otrzymasz szczegółowe informacje na temat jego linków zwrotnych.

Użyj wyszukiwarki Google

Nawet jeśli witryna jest wysokiej jakości, jeśli nie znajduje się w tej samej lub powiązanej niszy, należy jej unikać. Zawsze szukaj witryn kierowanych do tej samej grupy odbiorców i poruszających podobne tematy na blogu. W końcu chodzi o przyciągnięcie odpowiedniego ruchu, który później przekształci się w potencjalnych klientów i, miejmy nadzieję, sprzedaż.

Podczas wyszukiwania odpowiednich blogów połącz słowa kluczowe branży i zaawansowane operatory wyszukiwania Google .

Na przykład, jeśli budujesz linki do stron z artykułami dla majsterkowiczów , możesz wyszukać w Google coś takiego jak „wskazówki dotyczące wystroju domu” LUB „najlepsze trendy w urządzaniu wnętrz” inurl: / write-for-us / OR inurl: / guest-blogging-Guidelines / .

Przeprowadzając takie wyszukiwania, osiągniesz dwie rzeczy. Po pierwsze, znajdziesz strony w tej samej niszy. Po drugie, zidentyfikujesz witryny, które akceptują artykuły gości.

Oceń jakość strony

Teraz, gdy masz już listę potencjalnych możliwości blogowania gości, powinieneś skontaktować się z nimi od razu? Nie. Najpierw musisz dokładnie ocenić witrynę, aby sprawdzić, czy warto się z nią skontaktować. Istnieją pewne kryteria, które każda witryna powinna spełniać.

Sprawdź jego nazwę domeny (DA) . Jest to wynik rankingu wyszukiwarki Moz, który informuje o tym, jak wysoko strona może się zajmować. Ta skala waha się od 0 do 100 i należy wyeliminować wszystkie wyniki, których wynik jest niższy niż 50.

Zwróć uwagę na odbiorców witryny. Chcesz sprawdzić, czy jest skierowany do odpowiednich odbiorców. Przede wszystkim, jak zaangażowani są ich czytelnicy? Czy wchodzą w interakcje z treściami, zostawiając komentarze lub udostępniając je w serwisach społecznościowych? Jeśli blog wydaje się być spamem i nikt go nie czyta, czas uciec.

Na koniec obserwuj jakość treści. Czy posty są publikowane ze względu na budowanie linków, czy też dostarczają czytelnikom wartości? Poszukaj blogów, które dzielą się cennymi artykułami, które edukują czytelników i pomagają im rozwiązywać rzeczywiste problemy.

Twórz tematy artykułów

Zwróć szczególną uwagę na poruszane tematy. Zbadaj ich bloga, jego kategorie i najpopularniejsze tematy, które obejmują. Następnie zaoferuj listę pokrewnych tematów, których jeszcze nie omawiali. Tutaj mogą pomóc narzędzia do odkrywania treści, takie jak Buzzsumo. Wpisz słowo kluczowe, a narzędzie powie ci, jakie są najpopularniejsze artykuły na jego temat.

Napisz wysokiej jakości treść

Podobnie jak treść witryny, każdy tworzony artykuł gościnny musi być cenny dla czytelników.

Podaj informacje i poprzyj je odpowiednimi badaniami.

Zamiast żargonu branżowego używaj prostszego, codziennego języka, który wszyscy rozumieją.

Dodaj swoje słowo kluczowe, ale rób to ekologicznie. Na przykład, zamiast linków do stron produktów, dlaczego nie przedstawić studium przypadku lub białej księgi jako odpowiedniego źródła informacji?

Budować relacje

Teraz, gdy masz już wszystkie potrzebne informacje, połącz się z blogerem w sieciach społecznościowych i zacznij udostępniać ich posty oraz komentować je. Twoim celem jest, aby zostać zauważonym i budować relacje. W ten sposób, gdy wyślesz im zapytanie dotyczące współpracy, rozpoznają Twoje imię i będą bardziej prawdopodobne, że zaakceptują Twój artykuł.
2. Projektuj i rozpowszechniaj infografiki

Artykuły są najpopularniejszym formatem treści, ale istnieje wiele alternatywnych form treści, które zachęcą odbiorców, zwiększą świadomość marki i zwiększą ruch w witrynie. Jednym z nich jest infografika.

Badania wskazują, że infografiki mogą zwiększyć ruch w witrynie o 12%. Mianowicie będą stale generować organiczny ruch na Twoim blogu. Są niezwykle łatwe do udostępnienia, więc nie zdziw się, jeśli Twoje akcje społecznościowe zaczną rosnąć.
Infografiki będą również zdobywać mnóstwo wysokiej jakości linków zwrotnych do Twojej witryny. Mianowicie, są niezwykle przyjaznym dla użytkownika i pouczającym formatem treści, który zapewnia wartość dla czytelników. Gdy największe nazwiska w branży zobaczą wartość Twojej infografiki, zdecydują się na link do niej w swoich postach na blogu. Tak nazywamy zarabianie linków – kiedy zdobywasz mnóstwo wysokiej jakości linków w naturalny sposób, bez pytania o nie.
Mogą również zwiększyć zaangażowanie użytkowników. Infografiki zawierają mnóstwo trudnych do strawienia danych w atrakcyjnym wizualnie i niezapomnianym formacie treści wizualnych, który wszyscy kochają. Dlatego łatwiej je śledzić, zapamiętywać i oczywiście udostępniać.

Oprócz tworzenia zabójczej infografiki i promowania jej w sposób organiczny, powinieneś również udostępnić ją na zewnątrz, aby pomóc jej w wirusie. Skoncentruj się na promocji w wiarygodnych katalogach i blogach, w tym:

Naocznie
Daily Infographic
Flickr
Infographic Journal

Zawsze możesz skorzystać z wyżej wymienionych możliwości poszukiwania gości, aby znaleźć witryny piszące na tematy podobne do tego z Twojej infografiki. Aby uniknąć problemów ze zduplikowanymi treściami, możesz po prostu poprosić ich o umieszczenie infografiki na swoich blogach wraz z linkiem do oryginalnego postu.
3. Wykorzystaj linki do zasobów

Strona zasobów jest tak, jak sama nazwa mówi – strona witryny zawierająca łącza do odpowiednich zasobów związanych z określoną niszą. Logicznie rzecz biorąc, kiedy mówię o budowaniu linku do strony zasobów, mam na myśli znalezienie wiarygodnych stron z zasobami i poproszenie właściciela witryny o dodanie witryny do listy.

Ta praktyka jest stosunkowo łatwa i wysoce skuteczna. Umieszczenie na liście autorytatywnych zasobów w swojej niszy zwiększy Twój autorytet i pomoże zwiększyć ruch organiczny. Biorąc to pod uwagę, nic dziwnego, że z tej taktyki korzysta 56% sprzedawców internetowych .

Oczywiście najpierw musisz znaleźć listę odpowiednich stron z zasobami. Najpierw zacznij od połączenia zaawansowanych operatorów wyszukiwania Google. Trzymajmy się przykładu poprawy domu. Możesz wyszukiwać w Google coś w rodzaju intitle do wystroju domu: zasoby LUB inicjować: linki LUB intitle: inne zasoby. To samo dotyczy operatorów intext: i inurl:. Możesz je również łączyć, aby uzyskać bardziej zróżnicowane wyniki, jak w przypadku wystroju domu intitle: intext zasobów: linki.

Kolejny niesamowity operator, który może ci pomóc tutaj: Mianowicie, jeśli znasz odpowiednią i wiarygodną stronę zasobów w swojej niszy, użyj tego operatora, aby znaleźć strony podobne do niej.

Po utworzeniu listy stron zasobów utwórz podział poczty e-mail, który będzie się wyróżniał. Przedstaw się, powiedz, co robisz, i poinformuj blogera, dlaczego uważasz, że Twoja witryna jest dobrym dodatkiem do strony z jego zasobami.
4. Użyj Broken Link Building

Tworzenie zepsutych linków pozostaje jedną z najprostszych, a jednocześnie najskuteczniejszych praktyk budowania linków. Jest to szczególnie skuteczne w przypadku sprzedawców internetowych, którzy mają już niesamowite treści na swojej stronie i nie mają czasu na tworzenie nowych artykułów dla gości.

W takim przypadku powinieneś poszukać autorytatywnych blogów w swojej niszy. Użyj tych samych technik, które omówiliśmy w sekcji Blogowanie dla gości. Mianowicie, obserwuj ich stronę internetową i poszukaj postów na blogu związanych z tymi, które opisałeś na swoim blogu.

Następnie użyj niedziałających kontrolerów linków, takich jak Check My Links lub Dead Link Checker, aby znaleźć nieprawidłowe linki w poście na blogu. Jeśli znajdziesz ten, który można zastąpić postem na blogu, skontaktuj się z blogerem i zaoferuj swoje treści jako godną alternatywę dla ich zepsutego linku.

Jasne, pamiętaj, że to zadziała tylko wtedy, gdy opublikujesz wysokiej jakości treści na swoim blogu i jeśli twoje rankingi i DA są wystarczająco wysokie, aby zaintrygować blogera.
Czy jesteś gotowy, aby zbudować jakieś zabójcze linki?

Tworzenie linków wykracza daleko poza pisanie artykułu gościnnego bogatego w słowa kluczowe lub pozostawianie komentarzy na popularnych blogach wraz z linkiem do Twojej witryny. Te taktyki mogły zadziałać 10 lat temu, ale dziś nie mają sensu.

Budowanie linków nie polega tylko na łączeniu się z twoją witryną. Chodzi o zwiększenie zasięgu, świadomości i widoczności marki. Koncentruje się na zwiększeniu komfortu użytkowania i budowaniu silniejszych relacji. Tylko dzięki pozycjonowaniu się jako bardzo trafna i wiarygodna twarz branży będziesz w stanie zwiększyć swój ruch.

A jeśli chodzi o generowanie potencjalnych klientów, upewnij się, że nie rozczarujesz odwiedzających, gdy znajdą się na Twojej stronie. Ułatw ładowanie treści i upewnij się, że są wartościowe, autentyczne, świeże i pomocne dla osób je czytających.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.