5 sposobów, w jaki witryny e-commerce zabijają za pomocą content marketingu

Niezależnie od tego, czy sprzedajesz t-shirty, czy też własną biżuterię, zapewne słyszałeś już, że musisz promować swój biznes dzięki treściom.

Dzieje się tak dlatego, że tworzenie wartościowych darmowych treści tworzy zaufanie, buduje markę, informuje ludzi, daje coś do udostępnienia w mediach społecznościowych i pomaga w rankingu w wyszukiwarkach.

Co ważniejsze, content marketing pomaga przyciągać i przekształcać potencjalnych klientów w klientów, a klientów w powtarzających się nabywców.

Ale ile firm faktycznie chodzi na spacer? A co ważniejsze, w jaki sposób firmy e-commerce, takie jak Twoja, mogą tworzyć treści, które przyciągają fanów i obserwujących?

Zobaczmy, jak inne sklepy internetowe radzą sobie w stylu:
1. Utwórz filmy instruktażowe

Filmy instruktażowe to prosty sposób na przyciągnięcie ludzi do treści, zwłaszcza jeśli sprzedajesz niszowy produkt w swojej witrynie. Luxy Hair sprzedaje klipsy do włosów, które zapewniają większe i pełniejsze włosy niż kiedykolwiek wcześniej, ale ich kanał w YouTube jest równie imponujący jak ich produkt.

Mają mnóstwo filmów o tym, jak korzystać z tego, co sprzedają. Klienci mogą nauczyć się wybierać dokładny odcień, sposób przechowywania rozszerzeń, klipsów w przedłużanych włosach oraz sposób korzystania z tych rozszerzeń przy pomocy krótkich włosów.

Ale pokazują też ludziom, jak robić rzeczy, które nie mają nic wspólnego z rozszerzeniami. Kobiety mogą nauczyć się wysuszyć włosy, zrobić miękki romantyczny koński ogon lub umieścić włosy w szybkiej i brudnej bułce.

Innymi słowy, dają coś za darmo (jako strategię przyciągania) i sprzedają coś związanego.

Ucz się od Luxy Hair:

Szalone zegarki gra

Użyj filmów instruktażowych, aby wyjaśnić swój produkt (może to być dla Ciebie oczywiste, ale trudne dla klientów!)

Wyjdź poza swój produkt i dotrzyj do odbiorców za pomocą poradników

Nigdy nie lekceważ potęgi nauczania.

2. Kreatywnie odpowiedz na najczęściej zadawane pytania

Wiele witryn e-commerce zawiera strony z często zadawanymi pytaniami, aby poradzić sobie z typowymi pytaniami i złagodzić obsługę klienta (oraz pozycję w wyszukiwarkach). Strony z często zadawanymi pytaniami są niezbędną treścią, więc staraj się, by były niesamowite.

Uwielbiam stronę “Przykłady” Zirtual, która wyjaśnia ich usługi (zapewniają wirtualnych asystentów). Nie są to e-commerce, ale ich osobowość daje wyobrażenie o tym, jak fajna może być treść:

REI sprzedaje outdoorowe artykuły sportowe i kempingowe. Zgłaszają prawdziwe pytania od swoich klientów i udzielają im odpowiedzi na filmy instruktażowe na kanale YouTube pod tytułem REI Find Out.

Te filmy wyjaśniają, jak korzystać z produktów, które sprzedaje REI, więc gdy ludzie szukają “Jak zmieścić rower”, pojawia się wideo REI. Te filmy z najczęściej zadawanymi pytaniami określają REI jako organ kempingowy, który jest dokładnie tym, czym starają się być.

Innymi słowy, posiadanie niesamowitej strony z często zadawanymi pytaniami pomoże Ci zaangażować klientów, wykazać się doświadczeniem i pokazać swoją osobowość.

Ucz się od Zirtualnego i REI:

Twoi klienci mają pytania. Odpowiedz im kreatywnie.

Używaj często zadawanych pytań, aby podsycać pomysły dotyczące treści i zwiększać się w poszukiwaniu

Przestań pytać swoich wirtualnych asystentów, aby znaleźli eskortę (yick!)

3. Użyj ciężkiej zawartości zdjęć

Jako firma zajmująca się handlem e-commerce sprzedajesz produkty, więc wyjdź z tego aparatu i dowiedz się, jak uzyskać naprawdę niesamowite obrazy w swoich materiałach.

Pracuję dla firmy handlu elektronicznego B2B, więc gdy widzę, w jaki sposób firmy e-commerce używają pięknych zdjęć w ramach strategii dotyczących treści, wzbudzają moją zazdrość, że mogę krzyczeć. Zobacz, jak VivaLaJewels, niewielka firma produkująca biżuterię e-commerce, inspiruje na Instagramie.

One Kings Lane wykracza daleko poza Instagram. Sprzedają wszystkie rodzaje artykułów gospodarstwa domowego – od stołów piknikowych, przez nowoczesne komody z połowy wieku po vintageowe kule. Jeśli odwiedzasz stronę “Live Love Home”, która w zasadzie służy za ich blog, otrzymasz obrazy o jakości magazynowej, które zapierają dech w piersiach.

One Kings Lane dostarcza naprawdę przydatne treści (uwielbiam to, jak malować schody), jednocześnie łącząc je z pięknymi, dobrze rozmieszczonymi obrazami.

Ich nawigacja po prawej stronie pokazuje zdjęcia rzeczywistych produktów, które możesz zamówić. Przycisk społecznościowy, który czytasz, zachęca Cię do połączenia się z One Kings Lane. Um, WOW!

Dowiedz się od One Kings Lane:

Wypełniaj swoje posty na blogu pięknymi obrazami tego, co sprzedajesz

Flankuj posty na blogu z produktami (ale rób to ze smakiem – bez spamu, brzydkich, autopromocyjnych rzeczy)

Pomaluj swoje schody, ponieważ wyglądają tak, tak fajnie

4. Zostań własnym Media Outlet

Jeśli rozejrzysz się za najlepszymi blogami męskimi, znajdziesz dwa z najpopularniejszych programów prowadzonych przez Urban Daddy i Gilt.

Aby stać się wszechwładnym autorytetem w swojej przestrzeni, nadszedł czas, aby zostać wydawcą. Jeśli skonfigurujesz centrum, w którym Twoi odbiorcy mogą uzyskać informacje, oddzielisz się od firm, które dają twardą sprzedaż. Zamiast tego wzbudzisz większe zaufanie i autorytet w swojej branży. Będziesz także generować masę ruchu przez gniazdo mediów. Cha Ching.

GetKempt i GiltMANual to osobne media, mimo że prowadzą je witryny sprzedające ubrania.

Ucz się od Urban Daddy and Kempt:

Rozważ utworzenie oddzielnych mediów, aby zbudować zaufanie

Możesz zostać wydawcą, tak jak Inc. lub The New York Times

Publikowane treści nie muszą być w przeważającej mierze oznaczone marką

5. Bądź trochę sprawiedliwy i bądź w Wiedzy

Birchbox, usługa subskrypcji, która wysyła skrzynki z kosmetykami raz w miesiącu, ma arsenał blogów skupionych na kwestiach wyglądu. Sprzedają produkty kosmetyczne, więc w oczywisty sposób pomagają kobietom wyglądać wspaniale, ale nie stronią od trudnych rzeczy.

Birchbox z zadowoleniem przyjmuje dyskusje na temat tego, czy makijaż ma się dobrze, czy też nie, i jak makijaż ma wpływ na to, jak społeczeństwo postrzega kobiety.

Opowiadają o dziwnych informacjach o urodzie i wątkach reddit, które przyciągają uwagę. Nie są nieśmiali, jeśli chodzi o zajmowanie się problemami światowymi, konfrontację z kontrowersjami czy nurkowanie w sprawach dotyczących własnego wizerunku i urody.

Ta postawa buduje szacunek w świecie, w którym wiele firm kosmetycznych dba tylko o zarabianie pieniędzy. Idź Birchbox.

Ucz się z Birchbox:

Zajmij stanowisko w sprawie – to imponujące

Nie unikaj kontrowersji

Bądź wdzięczny, że możesz wybierać spośród ponad 18 fryzur!

Zachowaj spokój i zawartość

Zadowolony. To materiał, który tworzysz, by inspirować obecnych klientów i odbiorców, do których masz nadzieję dotrzeć (Twoi kolejni klienci są gdzieś tam!). Strony e-commerce w Internecie wykorzystują moc treści. Oni go zabijają – i ty też możesz.

Zwiększaj swoje wyniki wyszukiwania, inspiruj swoich odbiorców, buduj markę i zostań autorytetem – wszystko za pomocą treści.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.