6 wiosennych porad SEO

Jest wiosna, a to oznacza, że ​​nadszedł czas, aby zajrzeć do witryny, aby znaleźć często pomijane elementy, które spowalniają naturalną wydajność wyszukiwania. W naszych domach staramy się odkurzać szafy, odkurzyć listwy przypodłogowe i usuwać pajęczyny z trudno dostępnych miejsc. Podobnie, niektóre aspekty optymalizacji pod kątem wyszukiwarek mamy tendencję do odkładania na inny dzień.

Dzisiaj jest dzień na wiosenne porządki SEO! Te sześć kroków sprawi, że Twoja strona będzie świecić i poprawi jej naturalną skuteczność wyszukiwania w tym procesie.

… niektóre aspekty optymalizacji pod kątem wyszukiwarek mamy tendencję do odkładania na inny dzień.

6 wiosennych porad dla SEO

Sprawdź swoją witrynę. Rozpocznij proces za pomocą przeszukiwania witryny, aby zebrać potrzebne dane. Użyj robota takiego jak Deep Crawler (który jest szczególnie przydatny w przypadku witryn na Angular, platformie front-end) lub Screaming Frog. Pomagają zidentyfikować wszystkie metadane i błędy witryny, a także status nagłówka serwera dla każdej strony. Każdy z tych punktów danych wskaże obszar wymagający uwagi.

Wyeliminuj duplikaty metadanych. Sprawienie, by każdy tag tytułu i opis meta był unikalny, jest łatwym i satysfakcjonującym miejscem do rozpoczęcia. Twoje dane indeksowania pokażą Ci, które strony mają ten sam tag tytułu i opis meta. Po prostu pisz nowe dla metadanych, które są takie same.

Zachowaj szczególną ostrożność z tagami tytułu, ponieważ są one nadal najważniejszym elementem SEO strony na stronie. Każdy tag tytułu powinien być niepowtarzalny, zaczynać od najcenniejszych tematów słów kluczowych, a na końcu należy podać nazwę Twojej witryny lub marki – wszystkie mają maksymalnie 65 znaków.

Metaopisy, choć nie są czynnikiem rankingowym, wpływają na współczynniki klikalności z wyników wyszukiwania do Twojej witryny. Mogą one osiągnąć ponad 300 znaków w wynikach wyszukiwania Google, ale wiele z nich jest okrojonych na około 155 znaków. Aby być bezpiecznym, umieść główne motywy słów kluczowych i wezwij do działania na pierwszych 155 znakach, a upiększ w tych ostatnich 150 znakach.

Podczas gdy jesteś na tym, zabij słowa kluczowe meta. Nie były używane w rankingach ani nie miały żadnej innej wartości SEO w ciągu ostatnich dziewięciu lat. Sprawdź, czy używa ich wyszukiwarka w wewnętrznej witrynie. Jeśli tak, poproś programistów o usunięcie ich z Twojego systemu zarządzania treścią i witryny.

Przekieruj niedziałające linki. Oprócz danych o robotach indeks błędów indeksowania w Google Search Console – Search Console> Indeksowanie> Błędy indeksowania – to doskonałe miejsce do zbierania danych dotyczących stron, które wymagają przekierowania. Oba wskażą, które strony zwracają błąd statusu pliku 404, który nie wskazuje, że strona już nie istnieje. Jedynym sposobem, w jaki nieistniejąca strona rejestruje się w tych narzędziach, jest to, czy Twój robot lub wyszukiwarka znajdzie link do niego, próbuje zindeksować stronę i otrzymuje komunikat 404.

Każde uszkodzone łącze stanowi okazję do odzyskania uprawnień do linku, które ta strona zebrała przez cały okres jego istnienia. Wyznacz nowy adres URL, na który każda strona 404 powinna przekierowywać 301, i przekaż tę listę zespołowi programistów do wdrożenia.

To samo powinno się zrobić z “miękkimi” błędami 404, które wyglądają jak prawdziwe 404, ale tak naprawdę są to tylko 302 tymczasowe przekierowania, które przenoszą użytkownika na stronę, która wygląda jak strona błędu. Miękki 404 nie ma żadnych zalet czyszczenia matrycy z prawdziwego błędu 404 lub przekierowania 301. Miękki 404 zapewnia, że ​​zarówno fałszywa strona błędu, jak i adres URL uszkodzonej strony będą nadal działać w indeksie. Miękkie błędy 404 w raporcie błędów indeksowania Search Console powinny być również sparowane z nowym adresem URL do przekierowania 301.

Kilka zespołów będzie mogło zaimplementować przekierowania 301 bezpośrednio w systemie zarządzania treścią. Jeśli należysz do tych zespołów, nadaj priorytet tej 301 aktywności przekierowania.

Przerwij łańcuchy przekierowań. Ponieważ z biegiem lat coraz więcej stron staje się przestarzałych, tworzą się łańcuchy przekierowań 301 – jeden adres URL przekierowuje się na inny, przekierowuje na inny, i tak dalej. Łańcuchy te wymagają wielu żądań serwera do wykonania, marnowania zasobów serwera i spowolnienia czasu ładowania strony. Twój robot może wygenerować raport o łańcuchach przekierowań. Udostępnij ten raport zespołowi programistów i poproś o zastąpienie starego łańcucha prostym przekierowaniem z pierwszego adresu URL do ostatniego.

Indeks Google i indeksy innych wyszukiwarek są zapełnione resztkami przestarzałych stron. Te cyfrowe króliczki kurzu pozostaną w indeksie, dopóki nie usuniesz ich za pomocą przekierowań 301.

Aby znaleźć strony, które są potrzebne do przekierowania 301, ponieważ nie są już przydatne, wykonaj zapytanie do witryny podobne do poniższego. Po prostu dodaj dowolną domenę po “site:” i sprawdź, co Google indeksuje w Twojej witrynie.

Twoja analityka internetowa zapewnia kolejne okno zadań, którymi należy się zająć. Spędzamy dużo czasu, koncentrując się na stronach, które działają dobrze, ale co z tymi, które nie robią?

Spójrz na dane z innego punktu widzenia. Zidentyfikuj strony, które mają niską skuteczność i które powinny zapewniać znacznie wyższą wydajność wyszukiwania naturalnego. Co ich powstrzymuje?

Jeśli mają być ukierunkowane na cenne motywy słów kluczowych, ale przyciągają one niewielki ruch naturalnego ruchu w sieci wyszukiwania, to gdzie optymalizacja się nie udała? Czy generują ruch, ale nie generują konwersji? Jeśli tak, czy mają na nich elementy konwersji?
Poza wiosną

Postaraj się, aby Twoja wiosenna rutyna była regularną częścią twojego życia w SEO. Wyobraź sobie, że czyściłeś swój dom tylko raz w roku. To prawdopodobnie utrudniłoby ci życie. Przeprowadzaj SEO czyszczenie raz w miesiącu, z terminem, aby Twoja witryna działała w szczytowym momencie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.