7 pomysłów na lepsze e-maile marketingowe

Marketing e-mailowy to doskonały sposób na przyciągnięcie klientów i zwiększenie ruchu na stronie oraz sprzedaży. Jednak nie wszystkie wiadomości e-mail są równie skuteczne.

W 2012 r. 44% odbiorców usług promocyjnych dokonało co najmniej jednego zakupu w oparciu o otrzymanie wiadomości e-mail marketingowej od sprzedawcy, zgodnie z Convince & Convert, firmą zajmującą się marketingiem społecznościowym i treścią.

Chociaż istnieje wiele rzeczy, które sprzedawcy e-commerce mogą zrobić, aby poprawić efektywność e-mail marketingu, oto siedem pomysłów do rozważenia.
1. Mieć Singular Focus

Sprzedawcy e-commerce często wysyłają stosunkowo częste wiadomości e-mail do tej samej listy klientów lub segmentów. Jest to szczególnie ważne w okresie zakupów świątecznych, od początku października do końca grudnia. Co więcej, ludzie, którzy regularnie otrzymują e-maile promocyjne, niekoniecznie chcą spędzać dużo czasu czytając te wiadomości.

Biorąc pod uwagę częstotliwość wiadomości e-mail i stopień zajętości adresatów, skuteczne może być skupienie się na pojedynczym wezwaniu do działania lub pojedynczej kategorii lub elemencie w każdej wiadomości e-mail.

Przykładowo wyjątkowo skoncentrowana wiadomość e-mail może zawierać specjalną sprzedaż określonej kategorii produktów, ale niekoniecznie przedstawia odbiorcy trzy różne oferty sprzedaży.

2. Celuj w określonych klientów

O ile to możliwe, marketerzy detaliczni powinni kierować reklamy do klientów. Jeśli sprzedajesz odzież męską i damską, jako przykład, możesz wysłać osobne e-maile, kierując każdą kategorię na podstawie znanych preferencji klientów.

W danych pochodzących z blisko 11.000 podzielonych na segmenty, promocyjnych kampanii e-mailowych dostawca poczty e-mail MailChimp odkrył, że dążenie do określonych segmentów rynku – określonych preferencji klientów – poprawiło otwarte stawki o 14 procent w stosunku do średniej wydajności list i zwiększyło kliknięcia o około 15 procent ponad średnią liczbę kliknięć wiadomości e-mail.

Kierowanie na segmenty zmniejszyło również współczynniki odrzuceń, wskaźniki liczby nadużyć i liczby odbiorców, którzy zdecydowali się zrezygnować z subskrypcji.
3. Napisz interesujący przedmiot

Niedawno Google dodało karty do popularnego klienta poczty Gmail. Jedna z domyślnych kart nosi tytuł “Promocje”, a większość sprzedawców e-maili odnotowała w przybliżeniu 1-procentowy spadek otwartych stawek od użytkowników Gmaila.

W odpowiedzi marketerzy robią dużo, aby przekonać klientów do przeniesienia promocyjnych wiadomości e-mail z karty Promocje w Gmailu na kartę Główne. Ale tak naprawdę te wiadomości są promocjami. Być może lepszą strategią byłoby skupienie się na wyróżnianiu się, niezależnie od tego, w jaki sposób klient poczty e-mail adresata skategoryzował wiadomość e-mail.

Silna linia tematyczna jest teraz – i zawsze była – sposobem na wyróżnienie wiadomości e-mail na liście. W rzeczywistości, nawet przed pojawieniem się kart Gmaila, firma badawcza Chadwick Martin Bailey poinformowała, że ​​około 64% odbiorców wiadomości promocyjnych otworzy e-maile tylko z powodu tematu.

Pisanie świetnych tematów może być czymś w rodzaju sztuki, ale należy rozważyć zastosowanie testów i pomiarów A / B w celu ustalenia, które linie tematyczne działają najlepiej dla Twojej firmy.
4. Użyj atrakcyjnych zdjęć i grafiki

Bez względu na media, zdjęcia są nadal ważne. Mogą również wykonać dobrą robotę polegającą na przekazywaniu informacji o marce lub produkcie.

Zauważ, że wiodący sprzedawcy online – od Amazon i Walmart do Gap i Zappos – wykorzystują dużą i atrakcyjną grafikę w swoich kampaniach e-mail marketingowych. Są to firmy, które poświęcają znaczną ilość czasu i pieniędzy na optymalizację, a wszyscy używają świetnej grafiki.

5. Nie zależą od atrakcyjnych obrazów i grafiki

Gra planszowa Statki, łupy, kościotrupy

Niestety, nie każdy odbiorca wiadomości e-mail zobaczy Twoje atrakcyjne zdjęcia i świetną grafikę, ponieważ wielu użytkowników będzie co najmniej blokować zdjęcia.

Convince & Convert podało, że optymalizacja wiadomości e-mail, aby odbiorcy mogli nadal rozumieć Twoją ofertę, nawet bez obrazów, mogłaby zwiększyć zwrot z inwestycji o 9 procent lub więcej.

Jednym z łatwych sposobów na to jest po prostu dołączyć dobre dane tagów alt ze swoimi obrazami e-mail.
6. Zoptymalizuj dla urządzeń mobilnych

Czterech na dziesięciu amerykańskich dorosłych czyta wiadomości e-mail na urządzeniu mobilnym, zgodnie z platformą poczty elektronicznej Constant Contact. Oznacza to, że jeśli sprzedawca e-commerce nie optymalizuje wiadomości e-mail na urządzenia mobilne, 40 procent potencjalnych klientów – osób, które mogły być zainteresowane ofertą – może nie czytać wiadomości lub nie wchodzić w nią w interakcje po prostu dlatego, że nie działa dobrze na ich temat. urządzenie z wyboru.

Aby e-maile były bardziej przyjazne dla urządzeń mobilnych, należy unikać używania układów tabel i stylów wbudowanych, które mają wpływ na wygląd. Rozważ także segmentowanie list e-mailowych na podstawie typu urządzenia, którego może użyć użytkownik.
7. Optymalizuj strony docelowe

Pamiętaj, że promocyjny marketing e-mailowy nie kończy się na e-mailu. Musi wysłać zainteresowanego odbiorcę na stronę docelową, aby wykonać pewne działanie. Upewnij się, że strona docelowa zapewnia to, co zostało obiecane.

Oferuj jasną ścieżkę do konwersji. Jeśli promujesz 30-procentową zniżkę na czapki, upewnij się, że strona docelowa pokazuje kapelusze, które są o 30% niższe i zawierają wyraźnie oznaczone przyciski “Dodaj do koszyka” lub podobne.

Zoptymalizuj także dla urządzenia. Jeśli poświęciłeś czas na segmentację listy według urządzenia i stworzysz specjalną wiadomość e-mail zoptymalizowaną pod kątem komórek, upewnij się, że wiadomość e-mail łączy się z mobilną zoptymalizowaną stroną docelową.

Kupujący, którzy kupują produkty w wyniku e-maili promocyjnych, wydają 138 procent więcej niż inni klienci, zgodnie z Convince & Convert, więc warto spróbować zarabiać na marketingu e-mailowym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.