Czym jest strategia marketingowa Starbucks?

Jako marka wiesz, że osiągnąłeś wielkość, gdy Twoja marka jest teraz identyfikowana z Twoim produktem branżowym. Tak właśnie nazywa się większość chusteczek kuchennych Kleenex, a poszukiwanie terminu w Internecie nosi nazwę „Google”. Jedną z najbardziej znanych marek na świecie jest Starbucks i nie tylko stały się one wspaniałą marką z dnia na dzień. Starbucks od lat inwestuje wiele wysiłku i pieniędzy w marketing i satysfakcję klienta, starając się, aby doświadczenie Starbucks było stałe w każdym miejscu na świecie, gdzie szukasz kawy.

Chociaż łatwo jest spojrzeć na to, co Starbucks osiągnął w wyniku dysponowania milionami dolarów na marketing, nie oznacza to, że replikacja strategii marketingowej Starbucks będzie kosztować tyle lub jest niemożliwe. Dzieje się tak, ponieważ za wszystkie ogromne fundusze, które marka przeznacza na marketing, istnieją podstawowe strategie marketingowe i zasady, które pomogły zbudować markę.
Krótka historia Starbucks

Firma, jak wiemy, rozpoczęła się w 1971 r. Od sprzedaży Jerry’ego Baldwina, Zeva Siegl i Gordona Bowkera. Logo Starbucks zawiera kultową syrenę nordyckiej mitologii. Obraz przeszedł wiele zmian, zanim dotarł do kultowego zielonego logo, które wszyscy poznali już dziś przy kawie premium. Pierwsza kawiarnia Starbucks nie została otwarta do 13 lat po powstaniu firmy. Kiedy Starbucks zakończył pierwszą ofertę publiczną, zmienił nazwę na logo, które obecnie wykorzystuje we wszystkich swoich działaniach marketingowych.
Jak Starbucks zaspokaja swój rynek docelowy?

Jedną z najważniejszych zasad, które Starbucks utrzymuje, jest dbanie o swoich klientów. Na podstawie niektórych raportów z badań przeprowadzonych w 2017 r. Starbucks zaspokaja potrzeby mężczyzn i kobiet ze średniej i wyższej klasy, którzy mają zdolność finansową do regularnych napojów premium Starbucks i ofert. Starbucks ma za zadanie dostarczać swoim klientom najlepszą kawę na świecie bez uszczerbku dla ich zasad podczas rozwoju.

Założyciele Starbucks od samego początku skupiali się na stworzeniu sklepu, który byłby „trzecim miejscem” po miejscu pracy i domu. Może to znaleźć odzwierciedlenie w nowej deklaracji misji Starbucks, która „inspiruje i pielęgnuje ducha ludzkiego tam, gdzie się znajduje, przez każdą filiżankę. Jak widać, może to powiedzieć, że Starbucks zawsze skupiał się na tworzeniu prawdziwych relacji między klientami, baristami i firmą.

Jest to dokładnie to, z czego znany jest Starbucks, tworząc niesamowite środowisko, w którym ludzie mogą się dobrze bawić i napełniać swoje kubki. To osobiste powiązanie jest niezwykle ważne i jest jednym z głównych powodów, dla których wiele osób wybiera droższą kawę i atmosferę Starbucks oraz doświadczenie w tańszej kawie gdzie indziej. Dlatego też ludzie wolą chodzić do kawiarni Starbucks, nawet jeśli mogą zrobić kubek w domu.

Nauka z tego polega na tym, że ludzie będą płacić za doświadczenie więcej niż zapłaciliby za produkt. Możliwość siedzenia w kawiarni ze swoim laptopem i rozmowy z przyjaciółmi podczas pracy to wyjątkowe doświadczenie, które wielu ludzi uwielbia Starbucks na całym świecie. Zapewniając, że wiadomość i wrażenia klientów nie zostaną rozcieńczone, możesz zdefiniować grupę docelową i zapewnić, że pozostaną lojalni wobec marki przez bardzo długi czas.
Poznawanie strategii marketingowych Starbucks

Starbucks to międzynarodowa marka, która oferuje ten sam urok na całym świecie. Zaletą bycia globalną marką jest posiadanie dużego budżetu marketingowego, który pozwala zatrudnić najlepsze zespoły marketingowe, aby zagwarantować, że nadal będzie się cieszył globalnym uznaniem. Istnieją jednak pewne strategie marketingowe, które Starbucks wykorzystuje, aby zapewnić, że pozostanie na szczycie rynku kawy.

Spójna marka i doświadczenie klienta

Znasz Starbucksa w chwili, gdy zobaczysz go w dowolnym miejscu na świecie, bez względu na kraj lub lokalizację, ponieważ firma jest spójna ze wszystkim, co robią w odniesieniu do marki. Klasyczne logo syreny jest ikoniczne i po przejściu przez różne przebudowy pozostało niezmienne w taki sposób, że kiedy zobaczysz zieloną syrenę, po prostu wiesz, że jest to kubek Starbucks. Najnowszy branding w 2011 roku usunął teksty z logo i pozostawił je z główną grafiką. Dzięki temu marka może być umieszczona w dowolnym miejscu i na dowolnym produkcie, a mimo to może mieć ten sam urok bez szukania miejsca.

Pomaga to Starbucksowi w tym, że niezależnie od tego, czy jesteś na blogu internetowym lub w mediach społecznościowych, czytasz podpis, oglądasz reklamę telewizyjną lub oglądasz markę Starbucks w dowolnym miejscu, zawsze czujesz się tak samo. Wygląd i zachowanie są zawsze spójne, a otrzymasz wszystko, co jest związane z marką, bez względu na to, na jakim nośniku go widzisz.

Jako firma, powinieneś zawsze upewnić się, że Twoja marka zapewnia rozpoznawalne doświadczenie dla wszystkich klientów, aby mogli wracać do Twojej firmy. Ułatwia to również tworzenie ambasadorów marki, dzięki którym Twoje produkty będą dumne z każdego miejsca.

Świetny produkt

Dlaczego wydajesz dwa razy więcej pieniędzy na kawę Starbucks niż na przejazd McDonald’s? To dlatego, że płacisz za jedną z najwyższej jakości kaw na rynku. Publiczność Starbucks doceniła wysoką jakość produktu i oferowaną przez niego wartość empiryczną. Ta najwyższej jakości kawa Starbucks smakuje lepiej niż większość innych franchisingów, a także obiecuje naprawić napój, jeśli ci się to nie podoba.

Lokalizacje eksperymentalne

Starbucks zasłużył sobie na reputację „trzeciego miejsca” ze względu na sposób, w jaki stworzyli wspaniałe otoczenie w swoich lokalizacjach na całym świecie. Starbucks wszędzie od centrów handlowych po lotniska i ulice zawsze wyglądają tak samo. Ludzie relaksują się, są szczęśliwi i pracują, nie martwiąc się o nic. Jest mnóstwo jedzenia i napojów do obejrzenia, a ludzie mogą tam odbywać spotkania biznesowe lub lunchowe. Możesz nawet spotkać się ze znajomymi w Starbucks i nie czuć, że jesteś poza domem lub przeszkadzać innym. Atmosfera jest czymś, co inne marki starają się powielać, ale trudno to zrobić.

Program lojalnościowy

Starbucks ma doskonały program Rewards, dzięki któremu zachęca klientów do kupowania ich produktów. Nagrody te obejmują bezpłatne wkłady w sklepie, bezpłatne produkty, karty upominkowe i oferty cashback. Zniżki i wiele innych ofert gwarantuje, że klienci czują, że korzystają z ekosystemu Starbucks. Możesz zrobić to samo ze swoją firmą, wykonując program polecający. Możesz łatwo zarządzać dowolnym programem polecania za pomocą oprogramowania takiego jak Omnistar, aby zapewnić rozwój swojej firmy. Zwiększenie sprzedaży i ruchu jest łatwe, gdy klienci czują, że otrzymują nagrody.

Wiele z tych promocji odbywa się również za pośrednictwem mediów społecznościowych, w których Starbucks nagradza klientów za udostępnianie treści online. Marka generalnie retransmituje i regularnie rozdaje nagrody, aby nagradzać swoich zwolenników mediów społecznościowych.

Korzystanie z mediów społecznościowych

Starbucks odniósł sukces w tworzeniu kultury w mediach społecznościowych, z której każdy zespół marketingowy będzie dumny. Starbucks zrobił to, aby stworzyć duże kanały mediów społecznościowych, które nie tylko jednolicie zmieniają treść na wszystkich kanałach, ale także wchodzą w interakcje z klientami. Starbuck tworzy mnóstwo treści, ale dzieli je na wiele mniejszych jednostek, które są następnie ponownie wykorzystywane w różnych kanałach. Każda platforma mediów społecznościowych ma unikalną treść w zależności od rodzaju użytkowników. Język jest wyraźny, przyjazny i prosty. Twitter używa krótkiej formy, więc mimo, że podpis jest tam krótszy, wciąż niesie ze sobą ten sam niepowtarzalny klimat, który otrzymujesz.

Klienci są również zachęcani do robienia zdjęć z filiżankami kawy Starbucks oraz w kawiarniach i dzielenia się nimi w mediach społecznościowych. Następnie marka ponownie je rejestruje i wykorzystuje w kampaniach. Zachęca to klientów do udostępniania informacji o poleceniach, promocjach i innych działaniach związanych z Starbucks. Ich szerokie wykorzystanie w mediach społecznościowych pomaga im tworzyć ambasadorów marki w codziennym mężczyźnie i kobiecie. Starbucks regularnie prowadzi również promocje i konkursy w mediach społecznościowych, w których nagradza lubi, akcje i wzmianki. Ta strategia w mediach społecznościowych jest częścią tego, w jaki sposób ogólne odwołanie do Starbucks wykracza poza witrynę sklepu społecznościowego. Ponadto Starbucks zapewnia również, że klienci z problemami zgłaszającymi się do marki w mediach społecznościowych również otrzymują szybkie odpowiedzi.

Wygoda: aplikacja mobilna Starbucks

Starbucks ułatwia przejście do sklepu i odebranie zamówienia. Ponieważ duża część demografii Starbucks to ludzie, którzy są mobilni w górę i w podróży, aplikacja mobilna to świetny sposób na zakup produktów w podróży za pomocą telefonu komórkowego i odbiór ich w sklepie z niewielkim opóźnieniem. Aplikacja Starbucks pozwala firmie dostarczać wszystkie zalety karty lojalnościowej, programu polecającego i programu nagród dla klientów w tej samej lokalizacji. Im więcej używasz, tym więcej rabatów i bezpłatnych napojów możesz dostać w swoich ulubionych sklepach. Aplikacja poleca również produkty klientom, analizując ich zwyczaje zakupowe i historię wyszukiwania. Warto zauważyć, że wygoda korzystania z aplikacji Starbucks była tak głęboka, odkąd została wprowadzona w 2011 r. Ponad 20% wszystkich zakupów Starbucks jest obecnie dokonywanych za pośrednictwem aplikacji. Aplikacja jest również dostępna na wszystkich głównych platformach mobilnych systemów operacyjnych, aby zapewnić maksymalny zasięg.

Korzystanie z aplikacji do marketingu to świetny sposób na włączenie oprogramowania polecającego do Twojego marketingu, aby ułatwić mi pracę

Społeczna odpowiedzialność

Czy wiesz, że Starbucks jest jedną z najbardziej odpowiedzialnych społecznie firm na świecie? Wielokrotnie wykorzystywali swoją markę, by służyć jako rzecznicy społeczni na szczeblu lokalnym i międzynarodowym. Starbuck jest otwarcie przyjazny dla LGBT i założył swoje sklepy jako bezpieczne schronienia dla ludzi wszelkiej seksualności. Wiele marek również stara się podążać za tą linią, ale czasami pozostaje neutralna w kwestii naprawdę podziałowych. Starbucks regularnie przekazuje darowizny na działania humanitarne na całym świecie, takie jak kryzys syryjski z 2015 r., Zapewniając miliony dolarów uchodźcom i migrantom.

Starbucks zainicjował również inicjatywę rekrutacji 10 000 weteranów wojskowych na swoją siłę roboczą, co było brawa dla całego kraju. Krótko mówiąc, Starbucks jest społecznie odpowiedzialny i ma swój udział w wywieraniu wpływu na kraj i świat.
Wniosek

Starbucks to gigant brandingowy z ogromnym budżetem marketingowym, ale wciąż robią proste rzeczy. Firma musi zapewnić, że jej obecność w mediach społecznościowych jest reprezentatywna dla jej celów, wizji i produktów. Angażując klientów za pośrednictwem mediów społecznościowych, promocje i programy skierowań, sprzedaż i przychody z pewnością ulegną poprawie. Bądź wygodny, bądź dostępny dla swojej grupy demograficznej za pomocą najbardziej dostępnych środków komunikacji. W ten sposób tworzysz swój rynek, ambasadorów marki i rzeczników, co skutkuje darmowym pociągnięciem marketingowym, które również ułatwia prowadzenie programu polecającego. Chociaż nie każda marka może odnieść sukces w aktywizmie społecznym lub politycznym, możliwe jest, aby być społecznie odpowiedzialnym i mieć dobrą reputację w tym samym czasie. Marketing nigdy się nie kończy i można to zrobić poprzez połączenie starannie wybranych strategii.

Starbucks pokazał, że możliwe jest zbudowanie marki marketingowej od podstaw i utrzymanie ludzkiej twarzy, doskonałej obsługi klienta i fantastycznej marki. Ty też możesz to zrobić dla swojej firmy, wykorzystując technologię do tworzenia stron internetowych i aplikacji, które przybliżą Twój produkt do odbiorców. Posiadanie wtyczki afiliacyjnej woocommerce ułatwiłoby Twoim produktom dotarcie do większej liczby odbiorców. Możesz też mieć oprogramowanie do śledzenia partnerów .

http://www.grajcarnia.pl/
http://www.glus.pl/
http://www.gryfbet-gielda.pl/
http://www.ann-design.pl/
https://www.redsonia.pl/
http://zlotypionek.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.