Dobre miejsca reklamowe na Facebooku (w 4 krokach)

W 2018 r. reklamy na Facebooku mogą pojawiać się na samym Facebooku, Messengerze, Instagramie i sieci odbiorców. Facebook nie jest już platformą jednopunktową. Reklamodawcy muszą teraz uważnie obserwować, jak ich reklamy są wyświetlane na wszystkich platformach. W przeciwnym razie możesz zmarnować pieniądze.

Weźmy na przykład Instagrama i Messengera. Masz kłopoty, jeśli podczas konfigurowania reklam wybrałeś wyświetlanie reklam we wszystkich dostępnych opcjach. Łatwo ustawić miejsca docelowe na automatyczne – to nawet najlepsza praktyka na Facebooku. W moim odczuciu wymaga to wielu ręcznych interwencji.

Moją preferencją jest zrobienie obu: skorzystaj z automatycznych miejsc docelowych i ręcznie wybierz. W grę wchodzi trochę pracy, ale potem czuję się pewnie w miejscach docelowych, w których działam. Mogę śledzić wyniki na bardziej szczegółowym poziomie.

Miejsca reklamowe Facebooka

Najpierw szybko podsumuję opcje umieszczania reklam na Facebooku, które zakładam, że są to reklamy z wiadomościami graficznymi: duży obraz, tytuł i tekst reklamy.

Facebook

Kanały. Standardowa reklama z kanałem informacyjnym na urządzeniach mobilnych i komputerach
Natychmiastowe artykuły (tylko mobilne). Duży i ekspansywny format skupiający się na obrazach, filmach i więcej – w zasadzie strona internetowa. Wymaga dodatkowej konfiguracji.
Filmy typu In-Stream (tylko mobilne). Reklama wideo wyświetlana między innymi filmami
Prawa kolumna. Reklamy graficzne po prawej stronie Twojego kanału informacyjnego Facebooka.
Sugerowane filmy (tylko mobilne). Filmy wyświetlane po innych filmach.
Rynek. Standardowa reklama na Facebooku, tylko na rynku w aplikacji Facebook.

Instagram (tylko mobilny)

Karmić. Wygląda jak standardowy post na Instagramie, z wyjątkiem reklamy.
Historie. Znikająca reklama wyświetlana między historiami użytkowników.

Sieć odbiorców

Miejsca docelowe w sieci odbiorców są wyświetlane poza profilem Facebook, podobnie jak w sieci reklamowej Google.

Natywne, baner, pełnoekranowy (tylko mobilny). Standardowe reklamy na Facebooku, które są wyświetlane w witrynach poza Facebook.com
Filmy In-Stream. Reklama wideo wyświetlana między innymi filmami
Filmy nagradzane (tylko mobilne). Reklamy wideo, które są uruchamiane pomiędzy ostudzeniem użytkownika z gry. Jest to typowe w bezpłatnych grach, ponieważ programiści zarabiają, wyświetlając reklamy.

Messenger (tylko mobilny)

Dom. Standardowa reklama na Facebooku, sformatowana dla ekranu Messengera
Sponsorowane wiadomości. To wysyła wiadomość do konsumenta. Wymaga dodatkowej konfiguracji.

W przypadku większości firm prosta reklama zapewnia dobre wyniki. Nie oznacza to, że nie ma miejsca dla różnych jednostek reklamowych powyżej. Ale lokalny sklep z laserowymi tagami prowadzony przez zespół mom-and-pop mógłby lepiej skupić się na reklamach wideo, a nie na artykułach. Reklamy wideo są łatwe do utworzenia i dobrze się sprawdzają. Pamiętaj, że im większa złożoność reklam, tym niższa grupa docelowa.

Jak określasz najlepsze miejsce docelowe? Używam podejścia czteroetapowego.

Wybór miejsc docelowych reklamy

Krok 1: Niech publiczność podejmie decyzję. Po utworzeniu zestawu reklam i wybraniu kierowania włącz automatyczne miejsca docelowe. Ustaw licytację również na automatyczną. Pozwól mu działać przez około siedem dni; może być dłuższy lub krótszy w zależności od budżetu. Siedem dni po 100 $ dziennie powinno wystarczyć.

Upewnij się, że Twoja kreacja wygląda dobrze we wszystkich miejscach docelowych wybranych w okienku tworzenia reklamy. Codziennie sprawdzaj, czy budżet jest równomierny.

Krok 2: Sprawdź skuteczność. Zaloguj się do menedżera reklam, wybierz kampanię i kliknij “Podział”. Następnie przewiń w dół do “Według dostawy” i kliknij “Miejsce docelowe i urządzenie”.

Zestawy reklam zostaną rozwinięte, aby wyświetlić różne miejsca docelowe. Stamtąd możesz sprawdzić, gdzie wyświetlają się Twoje reklamy i najlepiej działające miejsca docelowe. Z mojego doświadczenia wynika, że ​​prawie zawsze będą wyraźni zwycięzcy. Jeśli nie, uruchom kampanię na kolejny tydzień i spójrz ponownie. Lub idź ze swoim jelitem.

Krok 3. Utwórz identyczne nowe zestawy reklam dla miejsc docelowych i urządzeń, które działały. To jest drugi najłatwiejszy krok. Po prostu skopiuj zestaw reklam z najlepszych miejsc i urządzeń. Następnie przejdź do ustawień zestawu reklam i wybierz to samo miejsce docelowe i to jedno urządzenie. Pozostaw najskuteczniejszy zestaw reklam z istniejącej kampanii jako jedyny aktywny i skopiuj najlepszy do nowego zestawu reklam. Cel dla budżetu dziennego w wysokości 50 USD za zestaw reklam.

Krok 4: Zgłoś się z łatwością. Najłatwiejszy krok. Aby sprawdzić skuteczność swoich miejsc docelowych, przejdź do widoku zestawów reklam. Widok górnej linii działa dobrze, ponieważ masz tylko jeden zestaw reklam na urządzenie. Zazwyczaj najlepsze miejsce docelowe reklamy osiąga najlepsze wyniki. Możesz łatwiej śledzić skuteczność i wstrzymywać nieskuteczne zestawy reklam, gdy nadejdzie czas.
Przejąć kontrolę

To może wydawać się zniechęcające do umieszczania miejsc w twoich własnych rękach. Ale to łatwe, a prawdopodobnie uzyskasz lepsze wyniki. Uważaj na wyczerpanie się odbiorców – gdy wyświetlasz reklamę wszystkim odbiorcom. Prawdopodobnie jednak nie nastąpi to wcześnie.

 

Polecamy:

http://www.gajg.pl/

http://www.angelofdeath.pl/

http://www.ajkshop.pl/

http://www.3pionki.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.