E-commerce do M-commerce: Millenialsi, zakupy mobilne i wakacyjne

Artykuł sponsorowany przez: sklep z grami planszowymi dzotczi.pl

Czy jesteś gotowy na swojego klienta mobilnego? To jest kwestia roku. Podczas gdy firmy nadal odkładają optymalizację mobilną swoich witryn, kupujący nadal używają swoich urządzeń mobilnych. W rzeczywistości, comScore podał w zeszłym tygodniu, że trzeci kwartał 2013 r. Przyniósł 5,8 miliarda dolarów w handlu mobilnym w kwartale, o 26 procent w stosunku do trzeciego kwartału 2012 r. Obecnie handel mobilny (m-commerce) stanowi więcej niż 1 na 10 dolarów handlu elektronicznego.

Nie ma wątpliwości, że handel mobilny stanowi ogromną szansę – a optymalizacja marketingu mobilnego nabiera coraz większego znaczenia w czasie wakacyjnego pośpiechu w czwartym kwartale, gdy sprzedawcy smartfonów trafiają do centrów handlowych, a właściciele tabletów robią zakupy w zaciszu swoich sof. W tym poście podzielę się z Wami kilkoma sposobami na przygotowanie się do sezonu zakupów świątecznych w 2013 r.
Marketing mobilny: przygotowanie do świąt

Zbliżając się do sezonu świątecznego, powinniśmy spodziewać się skoków zakupów mobilnych w weekendy, czyli tradycyjne dni zakupów w sklepach. Weekend między Czarnym Piątkiem a Cyber ​​poniedziałkiem był szczytowym okresem dla zapytań związanych z handlem mobilnym w 2012 roku.

W drugim kwartale 2013 r. Najlepszymi produktami zakupionymi przez smartfony za pomocą swoich urządzeń były odzież i akcesoria (37 procent) oraz bilety na wydarzenia (25 procent). To tylko zapowiedź tego, co ma nadejść w 2013 roku.

Wielu marketerów już zaczęło stosować strategie mobilne, aby reagować na te trendy. W rzeczywistości, na początku tego roku, ponad 88 procent marketerów BrightEdge badało przeglądanie urządzeń mobilnych i tabletów jako kluczowy priorytet marketingowy. Ankieta eHoliday Shop.org pokazała, że ​​sprzedawcy internetowi szykują się do rosnącego trendu, przy czym około 57 procent twierdzi, że zainwestowało w optymalizację swoich mobilnych stron internetowych.
Marketing mobilny i Millennials: Szansa

Millennials, generowanie cyfrowych tubylców, są ciężkimi użytkownikami mobilnymi i najważniejszymi celami e-commerce. Zgodnie z raportem Google Holiday Shopper Intentions z 2013 r. “95 procent mieszkańców miasta planuje wykorzystać Internet jako źródło zakupów świątecznych, w porównaniu do 87 procent osób w wieku 35 lat i starszych”.

A to dopiero początek. Google prognozuje, że 88 procent z tych pokoleń skorzysta ze smartfona na świąteczne zakupy, a 31 procent planuje przeprowadzić badania, a nawet zakupić na smartfonie (w porównaniu do 20 procent dorosłych powyżej 35 roku życia). Według Google jest to jeden na trzech tysiąclecia właścicieli smartfonów, którzy planują zakupić wakacje na telefonie.

Więc jeśli zajmujesz się sprzedażą pokoleniu Tysiąclecia, zważaj na to. Urządzenia, z których korzysta ta grupa do robienia zakupów w tym sezonie świątecznym i poza nią, będą mobilne.
Optymalizuj pod kątem marketingu mobilnego w tym świątecznym okresie

Podczas gdy wielu marketerów zaczęło planować sezon wakacyjny w miesiącach letnich, wciąż pozostaje wiele rzeczy, które można zrobić, aby zoptymalizować sprzedaż i konwersję dla użytkowników mobilnych. Niezależnie od tego, czy potrzebujesz długoterminowych, czy krótkoterminowych strategii mobilnych, oto trzy kluczowe kwestie podczas optymalizacji pod kątem urządzeń przenośnych.
1. Skoncentruj się na stronie

Użytkownicy mobilni oczekują od urządzeń mobilnych, a Google chce spełnić te oczekiwania. W czerwcu tego roku Google ogłosił, że optymalizacja strony mobilnej będzie czynnikiem wpływającym na rankingi mobilne. Jeśli marketingowcy nie optymalizowali się wcześniej z myślą o użytkownikach mobilnych, jest to pobudka, jeśli chcą utrzymać pozycję w rankingu.

W przypadku zakupów na wielu urządzeniach ważne jest, aby zrozumieć, w jaki sposób witryna będzie renderowana na wielu ekranach i dostosowywać je do własnych potrzeb. Google podaje przykłady witryn, które go mają tutaj.

Przestrzegaj sprawdzonych metod Google dotyczących witryn zoptymalizowanych pod kątem smartfonów.
Jeśli projektowanie responsywne nie jest idealnym rozwiązaniem dla Twojej witryny, Google obsługuje również dynamicznie obsługiwany kod HTML.
Płaska, czysta i prosta konstrukcja prowadzi do większego zaangażowania i więcej czasu na miejscu.
Popraw czas ładowania strony. Google jest mniej prawdopodobne, aby rangi witryny wysoko, jeśli jest powolny do załadowania na telefon komórkowy.

Witryny, które nie są przeznaczone do wyświetlania w wielu urządzeniach przenośnych lub na urządzenia przenośne, powinny uwzględniać niewielkie zmiany, aby poprawić wygodę korzystania z najlepszych sezonowo generujących przychody stron i niestandardowych stron docelowych produktów.

W krótkim czasie skorzystaj z raportu Google Analytics “Szybkie sugestie”, by zidentyfikować strony, które mają niską skuteczność, i wykorzystaj jego narzędzie PageSpeed ​​Insights, aby zaradzić krytycznym problemom.
2. Skoncentruj się na treści

Dowiedz się, jak użytkownicy mobilni wyszukują i dopasowują treść do tych tematów. Najnowsza wersja algorytmu Hummingbird firmy Google oznacza lepsze wyniki dla bardziej interaktywnych zapytań użytkowników mobilnych podczas wyszukiwania, a optymalizacja pod kątem urządzeń mobilnych oznacza tworzenie treści odpowiadających potrzebom użytkowników w drodze.

W nadchodzącym sezonie świątecznym kluczowe znaczenie ma tworzenie treści związanych z sezonowymi ofertami dla stron docelowych zoptymalizowanych pod kątem urządzeń przenośnych.

Poznaj użytkownika mobilnego, tworząc segmenty i optymalizując zawartość dla każdego segmentu.
Bądź kreatywny dzięki zawartości strony docelowej, poznaj świąteczne trendy słów kluczowych i przedstaw propozycje, które mogą być społeczne lub lokalne.
Nie używaj Flasha na stronach docelowych, ponieważ nie jest obsługiwany przez telefon komórkowy.
Sformatuj odpowiednio treść i bądź zwięzły. Użytkownicy mobilni oglądają treści na mniejszych ekranach, a użytkownicy powinni mieć szybki dostęp do tego, czego potrzebują.
Wykorzystaj media społecznościowe, aby dopasować sposób, w jaki używają ich klienci do typów sprzedawanych produktów: tweetuj o produktach, twórz posty na blogu, linkuj i optymalizuj strony docelowe.
Twórz oryginalne treści na potrzeby mediów społecznościowych, na przykład teasery promocyjne.
Połącz i zoptymalizuj swoje strony docelowe wokół krótkoterminowych / świątecznych kampanii konwersji.

3. Koncentracja na konwersji

Średni współczynnik konwersji na smartfonie wynosi 0,3% w porównaniu z 1,0% na komputery stacjonarne. Jednak konwersja mobilna różni się znacznie w zależności od branży. Na przykład kategoria rozrywki i multimediów ma lepszy współczynnik konwersji niższy o 1,6 raza na urządzeniach mobilnych niż komputerach stacjonarnych, ponieważ używają treści wideo do konwersji. (Możesz pobrać pełny raport Mobile Share tutaj).

Badania Google pokazują, że cykl zakupów jest dość szybki w przypadku wyszukiwarek mobilnych – 81 procent konwersji występuje w ciągu 5 godzin.

Zastanów się, co klient chce zrobić na urządzeniu mobilnym. Czy zapisują stronę, przesyłając ją e-mailem do siebie, aby przejrzeć ją na pulpicie? Czy chcą porównywać przedmioty? Zrobić szybki zakup? Dostosuj możliwości mobilne do potrzeb natychmiastowych i / lub długoterminowych, w zależności od produktu. Te potrzeby mogą ewoluować, ponieważ sezon świąteczny staje się krótszy i krótszy.
Nie bój się korzystać z wideo. Badania BrightEdge wykazały, że branże rozrywkowe i medialne, które wykorzystują treści wideo, mają 1,6 razy więcej konwersji na urządzeniach mobilnych niż na komputerach. Pamiętaj jednak, aby wziąć pod uwagę sposób odtwarzania wideo na urządzeniu mobilnym i spowolnić ładowanie strony.
Zaplanuj wszystkie możliwe mikro- i makrokonwersje, które pomogą w ostatecznym celu zakupu, śledząc rolę telefonu komórkowego w analitykach. Według badań Google 73 procent wyszukiwań na urządzeniach mobilnych prowadziło do dodatkowych znaczących wyników, takich jak udostępnianie informacji na stronie, dzwonienie do firmy lub odwiedzanie sklepu (w przypadku witryn z fizyczną lokalizacją).
Spraw, by akcja konwersji była prosta – im mniej kliknięć na urządzeniach mobilnych, tym lepiej. Upewnij się, że wezwanie do działania wyświetla się w części strony widocznej na ekranie dla użytkowników mobilnych. Większość wyszukiwań z urządzeń przenośnych uwzględnia tylko trzy pierwsze pozycje w wynikach wyszukiwania, co sugeruje, że konsumenci nie mogą przewinąć do dołu strony, na której znajdują się, aby znaleźć przycisk “Kup”.

Wniosek

Smartfony sprawiają, że kupujący są mądrzejsi niż kiedykolwiek, a tablety oferują bogate środowisko zakupów, które będzie tylko zyskiwać na popularności, ponieważ iPad Airs, Minis i Kindle Fire trafią do świątecznych pudełek prezentowych w tym sezonie.

Rozumiem, co oznacza dla Twojej firmy mobilność i Twoja strona internetowa. Narzędzie Google “Pełna wartość mobilna” pozwala każdej firmie obliczyć wartość rzeczy, takich jak zakupy na różnych urządzeniach i zrozumieć, w jaki sposób telefony komórkowe mogą zwiększyć sprzedaż w Twojej witrynie.

Aby wykorzystać zmiany związane z aktywnością w sklepie w tym sezonie świątecznym i w 2014 r., Zastanów się, które segmenty użytkowników chcesz kierować na urządzenia mobilne. I zwróć szczególną uwagę na swój plan marketingowy Millennial w tym sezonie świątecznym. Szanse są, jeśli sprzedajesz produkty kupowane przez osoby pokrewne, oznacza to większy ruch mobilny dla Twojej firmy niż być może inne.

Nie ma powodu, dla którego Twoja witryna i jej zawartość powinny znajdować się między Tobą a klientem mobilnym, który jest gotowy do zakupu. Oznacza to skupienie się na strategiach dotyczących witryny oraz działaniach związanych z treścią i konwersją, takich jak:

Wiedząc, co klient docelowy robi na urządzeniach mobilnych, robiąc zakupy, kiedy to robisz i w jaki sposób wpływa na konwersję.
Korzystając z treści i narzędzi w witrynie, które pomagają w podejmowaniu decyzji klientom mobilnym i udostępniają te narzędzia za pośrednictwem mediów społecznościowych, aby uzyskać odpowiedni komunikat.
Posiadanie witryny zoptymalizowanej pod kątem urządzeń przenośnych, a jeśli projektowanie responsywne nie jest obecnie rozwiązaniem, wprowadzanie drobnych, ale krytycznych zmian w problemach, które mogą spowalniać działanie witryny lub zwiększać komfort użytkowników mobilnych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.