Jak pisać reklamy tekstowe w AdWords dla e-commerce

AdWords, platforma reklamowa Google, jest motorem napędzającym sprzedaż online dla wielu małych i średnich firm z branży e-commerce. Sprzedawcy, którzy chcą w pełni wykorzystać reklamy tekstowe w AdWords, powinni nauczyć się prostego, bezpośredniego copywritingu i wykonywać wiele testów podzielonych.

Platforma AdWords ma kilka formatów reklam i dwie sieci – wyszukiwanie i wyświetlanie. Najprostszy i najbardziej bezpośredni z tych formatów to reklama tekstowa wyświetlana w sieci wyszukiwania.

W reklamie tekstowej Twoja firma ma nagłówek (lub dwa), adres URL i krótki opis, aby przekazać wartość i zachęcić do połączenia. Skuteczne reklamy tekstowe AdWords przekonają kogoś do kliknięcia.

Jak więc Ty i jak Twoja firma nauczy się pisać skuteczne reklamy tekstowe? Jak wygląda proces uczenia się? Jak powinieneś zacząć być lepszym pisarzem reklam?
Copywriting

Copywriting jest aktem pisania tekstu, w tym przypadku reklamy lub marketingu. Ten akt ułożenia słów, aby czytelnik podjął pożądane działanie, jest często opisywany jako sztuka i nauka.

“To sztuka, ponieważ wymaga kreatywności, poczucia piękna i stylu” – napisał Demian Farnworth w poście Copyblogger. “Pisanie skutecznej kopii jest także nauką, ponieważ istnieje w świecie testów, prób i błędów, ulepszeń, przełomów, edukacji i przewidywalności. Reklama naukowa pozwala rozwinąć pomysł, a następnie przetestować ten pomysł. ”

Wzywając rzecz, zarówno sztuka, jak i nauka graniczą z banałem, wciąż ma znaczenie przy pisaniu skutecznej reklamy tekstowej. W szczególności myślenie o tym, jak uczymy się sztuki i nauki, może pomóc nam zrozumieć, jak napisać przekonującą kopię programu AdWords.
Sztuka copywritingu

Z nielicznymi wyjątkami tworzenie sztuki wymaga nauki, badań, obserwacji i praktyki.

Jeśli chcesz nauczyć się pisać skuteczne reklamy tekstowe, przestudiuj sztukę copywritingu. Przeczytanie tego artykułu to dobry początek, ale to dopiero początek.

“Myślisz, że nie musisz się uczyć copywritingu?” Zapytał ekspert od konwersji Peep Laja. “David Ogilvy, ojciec nowoczesnej reklamy, odpowiedział na to w swojej książce Ogilvy on Advertising. Jeden z jego copywriterów powiedział mu, że [Olgivy] nie czytał żadnych książek o reklamie. ”

“Ogilvy zapytał go:” Załóżmy, że twój woreczek żółciowy musi zostać usunięty dziś wieczorem. Czy wybierzesz chirurga, który czytał książki o anatomii i wiedział, gdzie znajduje się pęcherzyk żółciowy lub ktoś, kto opiera się na własnej intuicji? ”

“To, co odróżnia najlepszych ekspertów od przeciętnych graczy, to to, że najlepiej wiedzą więcej. Możesz napisać lepiej, jeśli wiesz więcej na ten temat. ”

Zastanów się przez chwilę nad anatomią reklam tekstowych w AdWords. Istnieją trzy sekcje. Ostatnią sekcję można podzielić tak, abyśmy mieli cztery pozycje na naszej liście. Poznanie anatomii reklamy pomoże nam nauczyć się pisać skuteczny tekst.

Nagłówek

AdWords pozwala na dwa nagłówki po 30 znaków każdy. Te nagłówki zostaną połączone łącznikiem. Twój drugi nagłówek nie zawsze może się pojawić.

URL. Możesz pokazać czytelnikom tylko swoją domenę lub dwa dodatkowe wskaźniki ścieżek, aby dać potencjalnym klientom pomysł, co zobaczą, gdy klikną reklamę.

Opis. Masz maksymalnie 80 znaków, aby opisać swój produkt. AdWords może usunąć niektóre słowa na urządzeniach mobilnych.

Wezwanie do działania. Podzestawem opisu, wezwaniem do działania jest pierwsza okazja sklepu, aby poprosić o sprzedaż.

Skupmy się na nagłówku. Niektórzy copywriterzy AdWords polecają odzwierciedlić cel użytkownika lub mówić do jego celu.

Johnathan Dane, założyciel ClientBoost, agencji reklamowej i copywritingowej typu pay-per-click, oferuje prosty przykład dla osób cierpiących na trądzik.

Wyobraź sobie, że ktoś wyszukuje hasło “pozbyć się trądziku” w Google. Które z tych nagłówków uważasz, że uzyska najlepszą odpowiedź?

“Radzenie sobie z trądzikiem?”
“Kill Acne Once & For All”

Pierwszy nagłówek “Radzenie sobie z trądzikiem?” Potwierdza to, co już wiesz o użytkowniku. Jeśli ktoś szuka “pomocy pozbyć się trądziku” prawdopodobnie ma do czynienia z trądzikiem. Może to odzwierciedlać pytanie użytkownika, ale nie przemawia do jego celu lub celu.

Drugi nagłówek “Kill Acne Once & For All” mówi o celu lub celu użytkownika. Oferuje odpowiedź.

Jakiego rodzaju nagłówek mógłby w sklepie obuwniczym pisać o frazie “buty do biegania, które zapobiegają bólom kolana?” Jedna z reklam wyświetlanych w Google w momencie pisania odpowiedzi odpowiadała “Obuwie dla kobiet i kobiet”. Nie ma to większego sensu wyszukiwane hasło.

WordStream, platforma PPC, zasugerowała osiem dobrych praktyk w pisaniu reklam PPC, które zawierają ten pomysł odzwierciedlenia intencji użytkownika. Pomyśl o tych technikach, takich jak pociągnięcia pędzla dla malarza lub skale dla muzyka. Nauka ich uczyni cię lepszym w sztuce.

Odzwierciedlaj cel użytkownika
Uwzględnij liczby lub statystyki
Odwołaj się do poczucia uprawnień
Uwzględnij emocjonalne wyzwalacze
Użyj słów kluczowych w adresach URL
Użyj interpunkcji
Zwolnij ze wspólnych obiekcji
Skoncentruj się na korzyściach dla użytkownika

Nauka o copywritingu

Po przestudiowaniu sztuki skutecznych reklam tekstowych i napisaniu kilku własnych reklam nadszedł czas, aby skoncentrować się na nauce – eksperymentowaniu i testowaniu.

Dla każdej kampanii, a nawet dla każdej grupy reklam, określ konkretne cele poprawy, takie jak poprawa współczynnika klikalności.

Następnie wybierz część reklamy, którą chcesz przetestować. Pomyśl o anatomii reklamy, opisanej wcześniej.

Czy przetestujesz nagłówek, wyświetlany adres URL, opis lub wezwanie do działania w opisie? W szerszym kontekście możesz również przetestować słowa kluczowe powiązane z reklamą, stroną docelową, zastosowanymi rozszerzeniami reklam, a nawet częściami dnia (porą dnia, w której reklama zostanie uruchomiona).

Po wybraniu elementów do przetestowania, takich jak nagłówek lub wezwanie do działania, dokonaj niewielkich zmian i porównaj te zmiany z oryginałem. Testuj jedną zmianę na raz i popraw wydajność.

Polecamy: https://dzotczi.pl/blog/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.