Jak wybrać strategię wysyłkową dla Twojego sklepu internetowego

To bardzo znajoma historia.

Nowy klient przychodzi na twoją stronę, znajduje żądany produkt po cenie, którą lubi i dodaje do swojego koszyka.

Dostają się na stronę kasy, a potem tak się dzieje. Zostają trafieni stawkami za wysyłkę i obsługę i nagle zaczynają się domyślać swojej decyzji zakupu.

Nagle produkt, który według nich miał godziwą cenę, zaczyna wydawać się trochę drogi. Jedna z dwóch rzeczy dzieje się dalej. Albo zdecydują się naciskać pomimo zwiększonych kosztów, albo porzucają koszyk i zostawiają rozczarowaną stronę.

Co więc możesz zrobić, aby wpłynąć na tę decyzję?

Rzućmy okiem na niektóre strategie wysyłki i jak możesz ich używać w swojej firmie.
Opłaty za wysyłkę i opuszczone wózki

Prawdziwym wyzwaniem, gdy zastanawiasz się nad strategią wysyłki, jest ustalenie rozwiązania, które w jak najmniejszym stopniu ogranicza Twoje marże, a jednocześnie pozostaje atrakcyjne dla Twoich klientów.

I to jest coś, co chcesz poprawić. Badania wykazały, że opłaty za wysyłkę i obsługę są najważniejszym czynnikiem porzucania koszyka.

Mając na uwadze te informacje, przyjrzyjmy się trzem najczęstszym opcjom wysyłki oraz ich zaletom i wadom.
Opcja 1: zaoferuj bezpłatną wysyłkę

Oferowanie bezpłatnej wysyłki – zwykle tylko w przypadku zamówień krajowych – to pewny sposób na zwrócenie uwagi klienta, jednak w zależności od marży może również potencjalnie obniżyć zyski.

Mimo to marketingowy cios, który wyświetla “darmową wysyłkę” na twojej stronie, może być znaczącą przewagą nad konkurentami, którzy nie oferują tego samego profitu. Decydując się na oferowanie bezpłatnej wysyłki, musisz albo pochłonąć koszty, albo nieznacznie podnieść swoje ceny, aby pokryć koszty.

Możesz również spróbować zaoferować bezpłatną wysyłkę przy minimalnej ilości zamówienia lub minimalnej liczbie przedmiotów. Powinno to zwiększyć średnią wartość zamówienia i pomóc w uzyskaniu większych zysków, aby zastosować koszty wysyłki.

Promowanie reklam, które oferujesz bezpłatną wysyłkę, może być skutecznym sposobem na podniesienie współczynników konwersji. Chubbies oferuje bezpłatną dostawę wszystkich swoich szortów (w tym przesyłek zwrotnych) i które z dumą wyświetlają na swojej stronie internetowej, aby klienci kupujący wiedzieli, że cena, jaką widzą, jest ceną, którą płacą.

Ustalenie, czy zaoferować darmową wysyłkę, czy wymagać minimalnego progu, często sprowadza się do marginesów i nisz, w których działasz.

Jeśli oferujesz luksusowe lub ręcznie robione, jedyne w swoim rodzaju przedmioty, rolowanie w dodatkowym procencie za wysyłkę i manipulację kosztem Twoich produktów prawdopodobnie nie jest zbyt dużym problemem. Jeśli jednak jesteś na bardzo konkurencyjnym rynku, na którym zarówno bezpłatna dostawa, jak i najniższe ceny są normą, na przykład odnowione telefony komórkowe, oznaczanie produktów w celu pokrycia kosztów wysyłki może nie być najlepszym pomysłem. W tym miejscu należy rozważyć całkowicie inną opcję lub pochłonąć koszt wysyłki większości produktów.

Są oczywiście wyjątki.

Duże lub szczególnie ciężkie przedmioty, takie jak pełne obudowy komputerów PC lub meble, mogą powodować problemy podczas promocji “Darmowa wysyłka”. Prowadzenie badań i znajomość liczb dotyczących takich czynników, jak koszt każdego z produktów, które faktycznie są wysyłane, sposób, w jaki konkurencja obsługuje wysyłkę, a także dopuszczalny margines zysku mogą pomóc w podjęciu właściwej decyzji.
Opcja 2: Obciążaj to, co dostajesz

W niektórych koszykach sklepowych (np. Shopify) możliwe jest ustawienie cen ofertowych w czasie rzeczywistym – innymi słowy, Twoi klienci płacą mniej więcej dokładnie to, za co zapłacisz za wysyłkę swoich produktów.

Zawsze mogą się zdarzyć niewielkie rozbieżności, ale w wielu przypadkach możesz ostatecznie złamać nawet koszty wysyłki, które zbierasz, i to, co ostatecznie musisz zapłacić, aby wysłać paczkę.

Simple Sugars, sklep, który był ostatnio w Shark Tank, stosuje tę taktykę, oferując swoim klientom wycena w czasie rzeczywistym do wysyłki przy kasie. Gdy klient dostanie się do kasy, wybiera miejsce, do którego ma wysłać zamówienie, a kalkulator zajmie się resztą.

Opcja 2: Obciążaj to, co dostajesz

Korzystanie z kalkulatora czasu rzeczywistego, takiego jak ten, może zdobyć zaufanie klientów. Pokazuje to, że nie podnosisz kwotowanych kosztów wysyłki ani nie podnosisz cen towarów, aby pokryć koszty.

Ta strategia nie ma takiej samej siły przyciągania, co bezpłatna wysyłka, ale jest to prosty sposób, aby upewnić się, że koszty nie wyczerpują się, a klienci otrzymują najlepszą możliwą ofertę.

Jest to również dobra opcja dla ciężkich lub zbyt dużych przesyłek, których po prostu nie możesz lub nie chcesz wysłać w ramach bezpłatnej promocji wysyłkowej.

Opcja 3: Oferta stawek ryczałtowych

Trzecią opcją jest zaoferowanie stawki ryczałtowej za każdą paczkę lub stawki ryczałtowe za zakresy wagi i sumy zamówień.

Ta szczególna metoda pobierania opłat za wysyłkę wymaga nieco przygotowania, ponieważ trzeba obliczyć średni koszt wysyłki paczki. Jest to najlepsza praktyka, którą powinieneś robić, aby upewnić się, że drastycznie nie podładujesz lub nie przeładujesz swoich klientów.

Kiedy osiągniesz właściwy koszt, prawdopodobnie trochę przekroczymy lub zmniejszysz rzeczywisty koszt wysyłki, ale na końcu powinno to wyrównać.

Truly’s Natural Deodorant przyjmuje podejście ryczałtowe i ma proste 2,99 USD opłaty za pojedyncze zamówienie produktu.

Opcja 3: Oferta stawek ryczałtowych

Angela Collison, założycielka firmy Truly’s, mówi, że “głównym celem w ustalaniu cen moich przesyłek było sprawienie, aby była tak niedroga, jak to tylko możliwe, jednocześnie dostarczając produkt w rozsądnym czasie. Moje produkty są stosunkowo niedrogie i nie sądzę, że ktoś chce zapłacić za przesyłkę tak samo jak za zamówiony przedmiot. USPS był dla nas odpowiedni, ponieważ są one bardzo przystępne cenowo dla pojedynczych przedmiotów, a ich priorytetowe stawki ryczałtowe pozwalają mi wysyłać wiele przedmiotów za jedną stałą stawkę niezależnie od wagi. Udało mi się skonfigurować wysyłkę opartą na cenach, ponieważ mam tylko kilka różnych produktów, ale nie jestem pewien, jak to by się udało dla kogoś, kto ma dużą liczbę produktów “.

Powyższy cytat podkreśla ważną kwestię dotyczącą rodzaju ryczałtowej wysyłki: ustalenie, jaka stopa ryczałtowa działa dla ciebie, a jeśli musisz to zrobić, aby sumy zamówienia lub zakresy wag będą wymagały pewnych testów.

Na szczęście USPS oferuje kilka różnych rozmiarów skrzyń o płaskich stawkach, a jeśli masz szczególnie małe, ale ciężkie przedmioty, skorzystanie z oszczędności kosztów z sześciennych cen spedycyjnych może pomóc w obniżeniu stawek ryczałtowych do komfortowego zasięgu.

Oczywiście każda firma jest inna i tylko dzięki testom dowiesz się, co jest najlepsze dla Ciebie.

Musisz znaleźć statystyki dotyczące swoich produktów i najlepsze sposoby ich wysyłki, aby móc podjąć najbardziej strategiczną decyzję. W tym miejscu dodatkowe aplikacje, takie jak SumAll, StitchLabs, ShipStation i inne, mogą pomóc w znalezieniu informacji i alternatyw (zarówno w przypadku przewoźników, jak i metod), do których wcześniej nie mieli dostępu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.