SEO: Lokalizatory sklepów dobre dla botów, dobre dla kupujących

Jeśli masz więcej niż jedną lokalizację fizyczną, oprócz witryny e-commerce potrzebujesz lokalizatora sklepów. Przerzucanie wszystkich adresów sklepów na jednej stronie internetowej i wywoływanie jej nie ogranicza dostępu do kupujących ani do naturalnej skuteczności wyszukiwania.

Optymalny lokalizator sklepu powinien być dostępny dla klientów, a także indeksowany dla wyszukiwarek. Kupujący w Twojej witrynie potrzebują doświadczenia ukierunkowanego na ich lokalizację lub co najmniej oferuje im łatwy sposób na wybór sklepu, np. Pole wyszukiwania lokalizacji, w celu wprowadzenia kodu pocztowego.

Aby pomieścić roboty i przyciągnąć lokalnych klientów do sklepów zamiast konkurencji, wyszukiwarka musi mieć czytelną ścieżkę indeksowania do pojedynczej strony dla każdej lokalizacji sklepu.

Nie oznacza to, że musisz zawrzeć umowę z drogim lokalnym sprzedawcą, jeśli masz tylko garstkę sklepów. Użyj poniższych przykładów, aby stworzyć własne. Jeśli jednak masz więcej niż 10 sklepów, możesz rozważyć bardziej skalowalne rozwiązanie, które zapewnia optymalną lokalizację lokalną dla wyszukiwania i przeglądania oraz dystrybucji danych do niezbędnych graczy lokalizacji – dostawcy map, żółte strony baz danych, serwisy społecznościowe, istnieje ponad 300 różnych podmiotów zajmujących się lokalizacją w Internecie. Chcesz, aby wszyscy mieli prawidłowe dane o lokalizacji.

Optymalny katalog lokalizacji

Chodzi o to, aby udostępnić ścieżkę indeksowania, która organizuje i zapewnia dostęp do unikatowej strony dla każdego sklepu oraz do organizowania lokalizacji w porty zarządzalne.

Jeśli masz pięć lokalizacji, to całkiem proste. Potrzebujesz tylko jednej strony docelowej lokalizacji z pięcioma linkami do pięciu oddzielnych stron lokalizacji, po jednej dla każdego sklepu.

Jeśli masz 500 lokalizacji, zadanie jest trudniejsze. Załóżmy, że Twoje sklepy znajdują się w 32 stanach USA. Twoja wyszukiwarka lokalizacji musi łączyć się z 500 pojedynczymi stronami. To przytłaczająca lista dla każdego, kto będzie mógł się poruszać – tak, klienci będą również poruszać się po niej.

Zamiast tego utwórz krótką podróż, która zabierze kupujących i przeszukiwacze z miejsca docelowego do lokalizacji, w której wymienione są stany, w których Twoja firma ma sklepy. Stamtąd kliknięcie stanu spowoduje wyświetlenie następnej strony zawierającej listę miast, w których znajdują się sklepy, w tym nazwę sklepu, jeśli miasto ma wiele lokalizacji. Na koniec kliknięcie nazwy miasta lub sklepu spowoduje przejście na stronę szczegółów lokalizacji sklepu.

Home Depot stanowi doskonały przykład tego przepływu od strony stanu do miasta. Poniższa strona docelowa zawiera listę wszystkich stanów, w których The Home Depot ma sklep.

Kliknięcie stanu powoduje przejście do nowej strony, która pokazuje miasto, w którym znajduje się sklep, wraz z powiązanym adresem i numerem telefonu. W przypadku miast, w których istnieją dwie lokalizacje, nazwa sklepu jest bardziej precyzyjna, na przykład “W Mobile” i “Mobile” w przypadku dwóch sklepów w Mobile w stanie Alabama.

Ale co najważniejsze dla wyszukiwania naturalnego, doświadczenie nie kończy się na tym. Home Depot oferuje szczegółową stronę dla każdej lokalizacji, dostępną po kliknięciu nazwy lokalizacji na stronie stanu.

Te strony szczegółów lokalizacji zawierają prawdopodobnie najwięcej wszystkiego, czego klienci mogą chcieć, gdy szukają sklepu z artykułami do domu. Obejmuje to mapę, adres, numer telefonu i godziny pracy.

Poza tym strony szczegółów zawierają informacje o zdarzeniach lokalnych, funkcjach sklepu i trzech krótkich akapitach unikatowej, lokalnej treści opisującej każdy sklep i jego najbliższy obszar. Dłuższą część treści stanowi płyta podstawowa, podobnie jak popularne kategorie na dole. Ale opinie nie są. Są dobrym sposobem na zwiększenie trafności generowanej przez użytkowników.

Jeśli nie oferujesz tej ścieżki przeglądania dla robotów wyszukiwania do przechowywania stron szczegółów lokalizacji, jedyny inny sposób na zapewnienie dostępu odbywa się za pomocą mapy witryny XML. Może to spowodować indeksowanie stron szczegółowych, ale nie nadaje im znaczenia kontekstowego w witrynie i nie może przekazać wewnętrznego organu linków. Jeśli mapa witryny XML to jedyny sposób na indeksowanie stron z informacjami o lokalizacji, cierpi na to Twoja pozycja w rankingu w tradycyjnych wynikach wyszukiwania.

Wrażenia użytkownika

Zwróć także uwagę na wrażenia użytkownika na tych szczegółowych stronach. Jeśli strona dobrze się sprawdza w wyszukiwaniu naturalnym – co powoduje przeszukiwanie użytkowników w sklepach – kupujący będą najpierw lądować na tych stronach lokalizacji. Muszą mieć doświadczenie, które odpowiada ich potrzebom i dobrze reprezentuje Twoją markę.

Na przykład strona mapy katalogów sklepu oszczerców znajduje się w rankingu do wyszukiwania lokalizacji lokacji Home Depot, a nie planowanej mapy wizualnej, która jest bardziej przyjazna dla użytkownika. Mapa witryny katalogu lokalizacji jest lepiej zoptymalizowana, aby wygrać wyszukiwanie, z tekstem skierowanym na odpowiednie słowa kluczowe, nagłówki i linki do każdego sklepu. Innymi słowy, Google rozumie stronę mapy witryny katalogu sklepu lepiej niż wersja mapy wizualnej.

Jeśli Home Depot chce, aby strona z główną mapą lokalizatora sklepów była pozycjonowana, musi połączyć dwie strony z wizualną mapą u góry (dla klientów), a następnie z katalogiem na tej samej stronie (dla robotów wyszukiwarek).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.