Szpieguj konkurencję, aby ulepszyć produkty i promocje

Szpiegostwo w konkurencji e-commerce może pomóc w ustalaniu cen produktów i strategii marketingowej. Pierwszym krokiem jest zidentyfikowanie wszystkich konkurentów, bez względu na to, jak duże lub małe. Po skompilowaniu listy zacznij zbierać i analizować dane.
Produkty

Przejrzyj produkty konkurencji. Oceń ceny, opisy i promocje. Do wstępnej recenzji należy wymienić wszystkie swoje produkty i ceny. Dla dużych konkurentów z tysiącami produktów zaoszczędź czas, wymieniając tylko produkty podobne do Twoich. Jeśli Twoja firma sprzedaje również tysiące produktów, podaj ceny minimalne i maksymalne dla każdego rodzaju produktu dla wszystkich konkurentów. Następnie ręcznie wybierz kilka pozycji, aby porównać swoją cenę z minimalnym i maksymalnym zakresem.

Szpiegostwo w konkurencji e-commerce może pomóc w ustalaniu cen produktów i strategii marketingowej.

Inne informacje do sprawdzenia to znaczniki HTML, kategorie produktów i opisy produktów – wszystkie mogą pomóc w poprawie rankingów w wyszukiwarkach. Ponadto spojrzenie na kategorie konkurentów może dostarczyć pomysłów na poszerzenie asortymentu produktów. Badanie opisów produktów konkurencji może pomóc w poprawie współczynników konwersji.
Promocje

Ważne jest również analizowanie promocji konkurencji. Sprawdź tę aktywność promocyjną co najmniej raz w miesiącu, a także w okolicach głównych świąt. Zapisz się na biuletyny konkurencji.

Dopasuj oferty konkurencji, których nie używasz. Następnie przeprowadź testy A / B, aby porównać te promocje ze swoimi. Na przykład, jeśli konkurent oferuje cenę “2 za 1”, przetestuj ją przed własnymi wysiłkami.

Określ także terminy promocji konkurencji. Uruchamiaj, gdy zawodnicy nie są. Lub zaoferuj lepszą ofertę w tym samym czasie.
Analiza ruchu

Korzystaj z narzędzi takich jak LikeWeb do oszacowania ruchu na stronach internetowych Twoich konkurentów i źródeł. Narzędzia wyszukiwarek takie jak SEMrush, SpyFu i Ahrefs mogą identyfikować słowa kluczowe konkurencji, reklamy typu “pay-per-click” i linki zwrotne. Wszystko to może zapewnić możliwości zwiększenia ruchu.

Na przykład, jeśli 5 procent ruchu konkurencji pochodzi z e-mail marketingu, ale ruch e-mailowy wynosi tylko 1 procent, nadszedł czas na poprawę wyników e-mail marketingu. Przeglądanie linków wstecznych może pomóc w strategii optymalizacji wyszukiwarki. Rankingi słów kluczowych pomagają wykryć możliwości SEO i dopracować opisy produktów.

Media społecznościowe

Serwisy społecznościowe – Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, YouTube, wiele innych – mogą dostarczyć pomocnych informacji na temat konkurencji. Obejmuje to liczbę obserwujących, zawartość poszczególnych postów, polubień i komentarzy.

Monitoruj co najmniej raz w tygodniu. Może inspirować nowe pomysły na post i nowe sposoby przyciągania ruchu z mediów społecznościowych. Może również pokazać, które produkty interesują konsumentów.

Przeglądanie opinii w serwisach Google, Facebook i innych witrynach może pokazać mocne i słabe strony konkurencji. Pomocne mogą być również opinie o poszczególnych produktach.

Inne nisze

Kilka minut każdego dnia może pomóc uzyskać przewagę nad konkurencją. Z czasem te spostrzeżenia mogą pomóc w przewidywaniu sukcesu produktu przed zaoferowaniem go do sprzedaży. Może to również pomóc w testach promocyjnych.

Spójrz także na firmy spoza swojej niszy, aby uzyskać inspirację. Na przykład, jeśli sprzedajesz akcesoria kuchenne, poznaj innowacyjnych sprzedawców mebli. Możesz znaleźć unikalne pomysły promocyjne lub innowacyjne projekty internetowe lub niestandardowe strategie cenowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.