To nie jest sklep twojego ojca

Wyobraźmy sobie 25 lat temu: kupujący mieli niewiele miejsc do wyszukiwania lub wyszukiwania produktów lub usług innych niż odebranie telefonu. Szybko do dziś, gdzie każdy kupujący, inżynier, kierownik sklepu i decydent ma na wyciągnięcie ręki Google, YouTube i inne zasoby online.

Większość tych kupujących szuka jednej rzeczy – odpowiednich informacji. I chcą tego szybko. Więc pierwsze miejsce, w którym się znajdują, jest online, aby wyszukać te dokładne informacje.

Marketing treści definiuje się jako “strategiczne podejście marketingowe koncentrujące się na tworzeniu i rozpowszechnianiu wartościowych, istotnych i spójnych treści w celu przyciągnięcia i zatrzymania jasno zdefiniowanych odbiorców – a ostatecznie, w celu zwiększenia zyskowności działań klientów.” 1 Ta proaktywna strategia ma współczynniki konwersji (prowadzi do nowych firm) i obecnie jest używany przez ponad 81 procent marketerów produkcyjnych.

Chociaż strategia content marketing dla każdego sklepu może się różnić, efektem końcowym jest zazwyczaj jedna lub druga forma informacji edukacyjnej, która jest odpowiednia dla docelowych odbiorców.

Typowe formy marketingu treści to:

Strony SEO.
Posty na blogu.
FAQ strony.
Filmy na youtube.
Białe księgi (studia przypadku).
Do pobrania arkusze specyfikacji.
Infografiki.
Seminaria internetowe i podcasty.

Czym różni się marketing treści od tradycyjnych reklam

Marketing treści opiera się na założeniu, że konsumenci mają dostęp do informacji, których potrzebują, aby podjąć decyzję o zakupie. Twój marketing ma większy wpływ w tym momencie zakupu, niż reklama drukowana. Jest to punktualny i ściśle ukierunkowany na właściwych odbiorców. Tradycyjna reklama – czy to w telewizji, radiu, czy w druku – często jest skierowana do dużej grupy odbiorców, ale ma niski wskaźnik odpowiedzi. Zwykle jest to trafienie lub brak, a częściej niż brak. Dzięki content marketingowi dajesz swoim potencjalnym klientom informacje, które chcą poznać podczas swojej podróży zakupowej.

Oto kilka powodów, dla których content marketing to dobra strategia:

1. Marketing treści zapewnia wartość. Marketing treści zapewnia wartość dla odbiorców poprzez dostarczanie informacji, które chcą poznać. Może to być tak proste, jak pokazanie swoich pełnych możliwości w interesującym wideo, takim jak ten przykład, z firmy Sheet Metal Fabricators.

2. Marketing treści jest opłacalny. Dzięki marketingowi treści możesz dotrzeć do dużej grupy odbiorców, nawet jeśli masz niewielki budżet. Różne formy nowych mediów, takie jak posty na blogu, media społecznościowe i filmy na YouTube, nie wymagają wiele kosztownych danych wejściowych, aby czerpać korzyści. Tego samego nie można powiedzieć o tradycyjnych mediach.

3. Marketing treści wpływa na decyzję o zakupie. Sprzedaż produktu lub usługi, która wymaga od ciebie edukowania konsumenta, może być trudna. Firmy mogą wykorzystywać różne formy marketingu treści, takie jak filmy na YouTube i posty na blogu, aby edukować swoich odbiorców o tym, jak korzystać z ich produktów lub usług. Jest to szczególnie ważne dla nowych firm wprowadzających nowe produkty na rynek.

4. Marketing treści tworzy zaangażowanie i wzajemność. Gdy będziesz nadal zapewniać swoim odbiorcom bezpłatne i korzystne treści, stworzysz poczucie lojalności, gdy zaczną szukać sposobów, aby spłacić ci całą pomoc. Jeśli zdobędziesz pozycję lidera branży, być może dostarczając wskazówek na temat naprawy przyczep do majsterkowania (zrób to sam), twoja publiczność może ostatecznie stać się Twoim klientem, gdy będzie potrzebować niestandardowej produkcji. W podobny sposób mogą polecić Ci innych klientów, którzy potrzebują naprawy przyczep, łodzi i innych pojazdów.

5. Content marketing zapewnia ciągłą widoczność bez dodatkowych inwestycji. Pojedynczy blog informacyjny lub wideo z materiałami do majsterkowania pozostaną na swoim miejscu, o ile blog Twojej strony lub kanał YouTube pozostaną aktywne. Jeśli treść jest ponadczasowa i dobrze stworzona, możesz stale przyciągać klientów, nie robiąc nic innego.

6. Marketing treści oferuje korzyści SEO. SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) odnosi się do poprawy ruchu w Twojej witrynie w przypadku różnych słów kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę. Ponieważ Google zawsze aktualizuje swój algorytm i zmienia to, co trzeba, aby mieć świetne SEO, każda wskazówka ma znaczenie. Każdy blog, infografika, biała kartka, wideo lub inna tworzona przez Ciebie treść może być indeksowana przez Google, co zwiększa Twoją widoczność SEO.

7. Content marketing zwiększa ruch. Przystępność różnych metod marketingu treści pozwala eksperymentować z różnymi taktykami, aby zidentyfikować te, które działają najlepiej. Na przykład publiczność, która nie jest skłonna do czytania postów na blogu, może być bardziej otwarta na filmy lub podcasty YouTube lub webinaria i na odwrót. Możesz dotrzeć do odbiorców za pomocą wielu ścieżek. Być może Twoi odbiorcy wolą e-maile, więc pomyśl o stworzeniu comiesięcznego biuletynu, który podkreśliłby istotne i cenne informacje branżowe.

8. Marketing treści jest ściśle ukierunkowany. Każda kampania marketingowa ma na celu przekazanie wiadomości jak największej liczbie potencjalnych klientów. Duża publiczność zwiększa widoczność, a bardziej ukierunkowana zwiększa szanse na sprzedaż. Jeśli twoja publiczność jest zainteresowana tym, co oferujesz, w końcu stają się Twoimi klientami, gdy zajdzie taka potrzeba i / lub polecisz swoim znajomym.
Jak zyskać więcej dzięki kampanii marketingowej treści

Wiele firm ma obecnie witryny, które starają się być na bieżąco, publikując odpowiednie treści na bieżąco i utrzymując aktywność swoich blogów. Ważne jest dostarczanie treści, których chcą Twoi klienci, bez aktywnego promowania swoich produktów i usług. Ale eksperymentuj z różnymi rodzajami treści, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców docelowych. Oznacza to tworzenie przewodników, infografik i filmów oraz angażowanie w media społecznościowe.

Stwórz plan marketingu treści i znajdź sposoby na jego integrację z istniejącym tradycyjnym marketingiem. Wkrótce możesz uzyskać większy ruch, potencjalnych klientów i sprzedaży.

Zobacz blog

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.