Trendy w strategii marketingowej e-commerce

Na początku każdego roku warto przejrzeć trendy, które będą określać priorytety na nadchodzący rok w celu rozwoju firmy. Dzięki ewolucji Martech każdego roku, w ramach strategii e-commerce istnieje wiele nowych możliwości odświeżenia strategii e-commerce. W tym miejscu skupimy się na strategii marketingowej w ramach działalności e-commerce, a nie ogólnej strategii biznesowej obejmującej pozycjonowanie, ceny i wielokanałowe strategie marketingowe.

Aby zwiększyć sprzedaż e-commerce dzięki marketingowi, wszystko zależy od priorytetów, ponieważ jest tak wiele możliwości. Na najwyższym poziomie możesz podzielić możliwości wzrostu między działaniami poza biurem, aby zwiększyć liczbę odwiedzin, zarówno od nowych użytkowników, jak i obecnych klientów oraz działań na miejscu, które są częścią witryny.

Aby pomóc w szczegółowym zapoznaniu się z wymaganymi szczegółami i pomóc w osiągnięciu celu, zalecamy wykonanie analizy luki dotyczącej tego, jak dobrze wykorzystujesz wszystkie punkty kontaktu w cyklu życia klienta detalicznego – tutaj zdefiniowaliśmy je w ramach planowania planowania Smart Insights RACE:

Aby zapoznać się z najnowszymi opcjami, aby pomóc w opracowaniu strategii, przyjrzę się każdemu obszarowi RACE:
1. Osiągnij: Świadomość i odwiedzanie witryny od nowych użytkowników

Napełnianie góry leja ma zawsze ogromne znaczenie, a jeśli chodzi o strategię, zawsze zielone metody nie zmienią się w przypadku sprzedawców detalicznych na najwyższym poziomie – wyszukiwania organicznego i płatnego, a oczywiście marketing afiliacyjny pozostanie ważny.

Rzadko zdarza się publikowanie danych porównujących źródła odwiedzin. Dane pochodzące z firmy Adobe na temat odwiedzin ruchu w witrynach e-commerce pokazują, że bezpłatne wyniki wyszukiwania znajdują się na pierwszym miejscu, ale ich znaczenie maleje, ponieważ Google wprowadził zmiany w wyszukiwaniu na komputerach i smartfonie, aby produkty organiczne stały się mniej widoczne. Liczba wyników wyszukiwania płatnego wzrosła, ponieważ liczba produktów ekologicznych spadła. E-mail pozostaje silnym wykonawcą. Ze względu na niższe wskaźniki zamiany i klikalności media społecznościowe i wyświetlacze nie generują znacznych wolumenów dla tych większych firm. Ruch podmiotów stowarzyszonych nie jest wyświetlany, ponieważ nie można go konsekwentnie oznaczać w różnych firmach, ale wiesz, jakie to ważne.

W płatnych wynikach wyszukiwania z raportu Merkle Digital Marketing można znaleźć szczegółowe informacje na temat skuteczności. Reklamy z listą produktów (PLA) stanowią obecnie ponad 50% wszystkich kliknięć płatnych wyników wyszukiwania w USA, więc wyraźnie musisz być na szczycie swojej gry PLA, zwłaszcza że jej testy porównawcze pokazują, że reklamy z listą produktów dają o 30% wyższy współczynnik konwersji. Oczywiście coraz więcej reklam mobilnych to wydatki na reklamę, które obecnie stanowią 52% płatnych kliknięć w porównaniu do 38% na komputerach i 10% na smartfony według tego samego raportu.

W przypadku wyszukiwarek porównawczych (CSE) sieć handlowa eBay pozostaje dominującą CSE pod względem udziału w wydatkach, ale udział Connexity wzrósł z 29% w pierwszym kwartale 2017 r. Do 35% w drugim kwartale.

Oczywiście w przypadku płatnego dostępu do sieci społecznej ważność smartfona jest jeszcze większa, ponieważ większość tego dostępu to media społecznościowe. Raport Merkle pokazuje, że 80% wydatków jest na urządzenia mobilne. Jest to zachęta do sprawdzenia, czy równowaga pomiędzy inwestycjami w telefonię komórkową i komputer we wszystkich mediach jest odpowiednia, biorąc pod uwagę, że współczynniki konwersji na smartfonie są zazwyczaj o połowę niższe niż na komputerach (zobacz 3. Konwertuj).
2. Działanie: Poprawa interakcji z odbiorcami na miejscu

Faza konwersji jest podzielona na dwie części w ramach RACE, ponieważ interakcja jest tak trudna. Będziesz o tym wiedział, gdy przyjrzysz się współczynnikowi odrzuceń lub czasu oczekiwania na stronach z wejściami, gdzie często będziesz widzieć, że więcej niż połowa wizyt na blogu będzie trwała krócej niż 10 sekund.

Tak więc Ustawa dotyczy ulepszania witryny w celu uzyskania większej liczby interakcji. Chodzi o to, aby odwiedzający odbyli właściwą podróż klientów i wchodzili w interakcje z odpowiednią treścią, mając na celu zmniejszenie współczynników odrzuceń od pierwszych użytkowników, zwiększenie stawek od koszyka także pozyskiwanie subskrybentów do pierwszych ofert czasowych.

Od pewnego czasu powszechne jest w witrynach detalicznych, by wyświetlać wyskakujące okienka, aby zaoferować 10-15% zniżki na pierwszy zakup, co wymaga od odwiedzających wprowadzenia e-maila w celu uzyskania kodu. Dzisiaj, jeśli spojrzeć na witryny detaliczne, jest wiele innych technologii i narzędzi, które zachęcają do początkowego zaangażowania.

Na przykład, spójrz na bransoletki Pura Vida, zobaczysz, że interesująco korzystają z Bounce Exchange, aby zaoferować tajemniczą ofertę, spin na zwykłym pop-upie. Inny niedawny przykład interakcji, jaki zobaczyłem, dotyczył pielęgnacji skóry Kate Somerville, która oferuje interesujące narzędzie od Adshoppers, które zawiera funkcję strony (na wszystkich stronach), aby podkreślić serię wprowadzających bezpłatnych ofert na każdej stronie.

Oprócz tego typu narzędzi, usługi personalizacji stają się coraz popularniejsze, aby poprawić trafność i zalecenia, które omówimy w następnej sekcji.

Tak więc, w ramach strategii “aktu”, warto sprawdzić, czy Twoja strona może pracować ciężej, by uzyskać więcej interakcji

3. Konwertuj na sprzedaż

RACE jest dla firm wielokanałowych, więc dla sprzedawców wielokanałowych cele RACE wykorzystują strategię e-commerce do zwiększenia sprzedaży niezależnie od tego, czy są online, czy offline. Skoncentrujemy się na przypadku, w którym sprzedawca jest tylko online.

Aby zwiększyć konwersję, strategia e-commerce powinna mieć dwa kluczowe obszary uwagi: ponowne kierowanie i personalizacja.

Jak zapewne wiecie, ponowne kierowanie reklam to przypomnienie osób, które odwiedziły witrynę, a także porzucenie przeglądania lub porzucenie koszyka, aby powrócić na stronę i dokonać zakupu. Retargeting, który był popularny w handlu detalicznym za pośrednictwem sieci reklamowych, takich jak Criteo i Struq, zanim oferował go Google (za pośrednictwem remarketingu AdWords) i Facebooka. Obecnie w sprzedaży detalicznej coraz więcej pieniędzy trafia na Facebooka (i na Instagram), ponieważ dzięki dynamicznym reklamom produktowym, reklamom wideo i śledzeniu konwersji offline dostępnych jest więcej opcji, a sprzedawcy w wielu sektorach produktów, takich jak moda i artykuły gospodarstwa domowego, mają dobrą przyczepność. W Wielkiej Brytanii to dynamiczne studium przypadku reklamy Pandory pokazuje możliwości reklam dynamicznych. Korzystając z narzędzia do konwersji offline w trybie offline, PANDORA zyskała nieocenione informacje, np. Że 20% kupujących w sklepie to mężczyźni, a 30% kupujących w wieku 18-34 lat to mężczyźni. Pomoże to w informowaniu o przyszłych wakacyjnych kampaniach marketingowych i nie tylko. Od września do października 2017 roku:

40% zidentyfikowanych zakupów w okresie kampanii zostało przypisanych do reklam na Facebooku i Instagramie Ponad 20% wzrost przychodów przypisanych reklamom dynamicznym, gdy zakupy offline były również brane pod uwagę

Oprócz retargetingu reklam istnieje również opcja behawioralnego retargetowania e-maili, która jest jeszcze bardziej ugruntowana w przypadku porzucania kart przeglądania i zakupów oraz sekwencji pielęgnacyjnych, które są dobrze ugruntowane. Usługi takie jak Movable Ink, które są popularne wśród sprzedawców, automatycznie generują oferty bohaterów lub zdjęcia produktów na podstawie ostatnich zainteresowań lub intencji. Można również dodawać rekomendacje produktów w czasie rzeczywistym, aby zwiększyć rozpoznawalność lub wyświetlić najlepiej sprzedające się lub najczęściej oglądane produkty, a także informacje o zapasach, prognozie pogody, zniżkach lub trendach sprzedażowych w czasie rzeczywistym. Główną częścią strategii jest optymalizacja retargetowania wiadomości e-mail przy użyciu bardziej wyrafinowanych danych, w szczególności w przypadku urządzeń przenośnych, które obecnie są dominującą platformą e-mailową według firmy Litmus.

Wiele firm korzysta już z jednej z wielu opcji oprogramowania do personalizacji. Aby uwzględnić strategię personalizacji strony internetowej w celu wspierania konwersji, możemy znaleźć tę platformę od dostawcy personalizacji Monetate, która jest przydatna jako prosta platforma do przeglądania obecnego i przyszłego wykorzystania personalizacji.

Większość marketerów zajmujących się handlem elektronicznym stosuje już jedno lub dwa z tych podejść, ale nie zastanawia się, w jaki sposób odnoszą się do siebie nawzajem lub jaki jest potencjał sztucznej inteligencji. W piramidzie są trzy różne poziomy dostarczania spersonalizowanych doświadczeń klientów: optymalizacja, segmentacja i personalizacja od 1 do 1.

Poziom 1. Optymalizacja (test AB) Podstawowym poziomem piramidy jest optymalizacja. Opisano w nim proces testowania różnych podejść, analizę wyników w celu zidentyfikowania najlepszego projektu, a następnie wdrożenie zwycięzcy. Będziesz to wiedział jako testowanie AB lub testowanie wielowymiarowe.

Wiele firm korzysta już z niektórych wersji tej metody, ponieważ może dostarczyć doskonałych informacji i poprawić wyniki. Wada polega na tym, że cykl ten zajmuje dużo czasu: test musi osiągnąć znaczenie, zanim można będzie przeanalizować i wdrożyć dane, co powoduje opóźnienie, zanim marketer może zapewnić lepsze wrażenia. Może się również zdarzyć, że eksperyment nie zapewni zwiększenia sprzedaży.

Poziom 2. Segmentacja Jeden poziom wyżej piramidy to segmentacja, w której marketer dzieli widownię na mniejsze “segmenty”, aby zająć się każdym z nich specjalną zawartością. Pozwala to marketerowi na stosowanie zasad optymalizacji, ale z bardziej precyzyjnym powiadamianiem, które wykorzystuje oczywiste rozróżnienia w grupach odbiorców.

Marki często postrzegają duże wygrane bardzo szybko przy wdrażaniu tego podejścia, ponieważ poprawia to trafność większości doświadczeń klientów. Ma jednak tendencję do osiągania plateau: po zidentyfikowaniu pierwszych kilku grup maleje rozmiar każdego nowego segmentu (a tym samym potencjalny wpływ dostarczania lepszych doświadczeń dla tej grupy).

Każda z nich nadal wymaga twórczej inwestycji, a zwroty z tej strategii ostatecznie maleją po osiągnięciu maksymalnej zrównoważonej liczby segmentów odbiorców.

Poziom 3. Personalizacja od 1 do 1 Górną częścią piramidy jest personalizacja od 1 do 1, która wykorzystuje technologię sztucznej inteligencji (AI), aby dostarczyć każdemu klientowi zindywidualizowane doświadczenie. Jest to najnowszy trend tutaj. Wspierane przez uczenie maszynowe, marki mogą teraz zaoferować każdemu klientowi osobiste doświadczenie w oparciu o wszystkie dane, które są dostępne do chwili obecnej.

Oznacza to, że mogą nadal zwiększać swoje doświadczenie stopniowo, ponieważ informacje o ich preferencjach i zachowaniu są gromadzone w sposób ciągły. Od 1 do 1 stosuje się te same zasady co optymalizacja i segmentacja, ale oferując rozwiązanie swoich dwóch największych ograniczeń – opóźnione wyniki i niezdolność do skalowania – przedstawia całkowicie odmienne podejście.

4. Engage: Komunikacja z klientami, aby stworzyć lojalność

Angażowanie polega na pogłębianiu relacji z obecnymi klientami. W tym miejscu mogą pomóc usługi personalizacji, które możesz skonfigurować na swojej stronie internetowej. Niektóre z innych technik medialnych, o których dyskutowaliśmy w rozdziale Reach and Convert, również mogą tutaj pomóc. Możemy użyć retargetowania z istniejącymi klientami, jeśli możesz je wyizolować, a istnieją nowsze opcje tworzenia niestandardowych odbiorców na Facebooku, przesyłając listę klientów i podobne opcje w ramach dopasowania klienta Google.

Podobnie można skorzystać z wielu opcji kierowania i personalizacji za pomocą poczty elektronicznej. Patrząc w przyszłość, bardziej zaawansowane firmy rozważają niektóre z opcji sztucznej inteligencji w marketingu e-commerce pokazanych na rysunku.

Chociaż termin “sztuczna inteligencja” jest pełen szumu, aby lepiej poznać możliwości zastosowania go w twojej firmie, polecam przyjrzeć się uczeniu maszynowemu i aplikacjom skłonności, ponieważ są one szczególnie skuteczne w celu zwiększenia wartości obecnych klientów.

Modelowanie skłonności można zastosować do wielu różnych obszarów, takich jak przewidywanie prawdopodobieństwa, że ​​dany klient dokona konwersji, przewidywanie, w jakiej cenie klient może dokonać konwersji lub co klienci najprawdopodobniej dokonają powtórnych zakupów. Ta aplikacja jest nazywana analizą predykcyjną, ponieważ wykorzystuje dane analityczne do prognozowania zachowań klientów. Istotne wiadomości mogą być dostarczane za pośrednictwem poczty e-mail, powiadomień push lub personalizacji stron internetowych. Na poziomie praktycznym Phrasee to interesujące narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które generuje bardziej wciągające tematy tematyczne. Nawet jeśli nie jesteś gotowy na to, warto sprawdzić swoje badania, które są najbardziej skuteczne dla sprzedawców detalicznych.

Tak więc, to jest nasze zaniedbanie niektórych problemów ze strategią w ramach e-commerce, mam nadzieję, że uznałeś za użyteczne dokonanie przeglądu pod kątem twojego podejścia. Zobacz nasz dedykowany zestaw narzędzi, aby uzyskać więcej informacji na temat tworzenia planów marketingowych e-commerce.

 

Polecamy:

http://www.gajg.pl/

http://www.angelofdeath.pl/

http://www.3pionki.pl/

http://www.gryfbet-gielda.pl/

http://poteganatury.pl/

http://www.bud-len.pl/

https://www.redsonia.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.