Zrozumienie kodów statusu HTTP dla e-commerce

Kod statusu HTTP informuje przeglądarkę o stronie internetowej lub zasobach. Gdy klikniesz link, twoja przeglądarka prosi serwer o stronę, która była połączona. Jeśli serwer znajdzie tę stronę, otrzyma ją przeglądarka wraz z kodem statusu 200, co oznacza, że ​​strona została pomyślnie znaleziona.

Istnieje wiele kodów statusu HTTP. Każda strona, obraz, arkusz stylów CSS, JavaScript i, w rzeczywistości, każdy plik przesyłany w Internecie za pomocą HTTP lub HTTPS używa tych kodów statusu. Są ważną technologią, której większość ludzi nigdy nie widzi.

Na przykład ładowanie strony głównej Practical Ecommerce zwraca 83 razy kod stanu 200. To tylko jedna strona w jednej witrynie.

Znajomość popularnych kodów statusu jest ważna dla wszystkich twórców stron internetowych. Być może nie szukają ich specjalnie, ale rozpoznanie strony błędu (500), kiedy powinno być przekierowaniem (301), jest niezbędną umiejętnością.

Przydaje się również osobom niebędącym deweloperami do zapoznania się z kodami statusu, szczególnie tymi typowymi. Ponieważ kody są językiem działania sieci, umiejętność posługiwania się nimi może pomóc zrozumieć, jak funkcjonuje Twój sklep. Jest to szczególnie ważne, jeśli komunikujesz się z programistami lub zarządzasz nimi.

Wszystko to jest podwójnie ważne, jeśli Twój sklep używa, zużywa lub współdziała z aplikacyjnym interfejsem programistycznym. Kody statusu HTTP są w zasadzie centralą dla interfejsów API.
Organizacja kodu statusu

Kody statusu są podzielone na pięć kategorii.

100 grupa: Przedmioty w toku.
Grupa 200: Pomyślne odpowiedzi.
Grupa 300: Przekierowania, które informują przeglądarkę, aby spojrzała gdzieś indziej.
Grupa 400: Błędy przeglądarki, nazywane również błędami klienta.
Grupa 500: Błędy serwera.

To grupowanie pomaga zidentyfikować ogólny typ kodu statusu, nawet jeśli nie wiesz, jaki był dokładny kod. Jeśli zobaczysz błąd 403, będziesz wiedzieć, że jest on powiązany z adresem URL przekazanym z Twojej przeglądarki. Kod 511 musi mieć coś wspólnego z serwerem.
Kody stanu HTTP

Poniżej znajdują się grupy kodów statusu i kody w każdej grupie, które są ważne dla witryn e-commerce. Lista wszystkich kodów statusu znajduje się na stronie kodowej statusu HTTP w Wikipedii, choć jest bardzo techniczna.

Zauważyłem, poniżej, kiedy kod statusu jest bardziej powszechny w rozwoju API.

100 Grupa: Przedmioty w toku. Możesz zignorować 100 grupę kodów statusu. Są rzadko używane poza strumieniowaniem danych.

200 Grupa: Sukces. Grupa 200 zawiera ogólną odpowiedź 200 OK, która jest wspólna.

200 OK. Wniosek został zaakceptowany bez żadnych problemów.

201 Utworzono (API). Żądanie pomyślnie coś stworzyło.

204 Brak treści (API). Żądanie spowodowało pomyślne przetworzenie żądania przez serwer, ale nie ma nic do pokazania.

300 Grupa: Przekierowania. Grupa 300 zawiera dwie wspólne odpowiedzi przekierowania, 301 i 302.

301 wyprowadził się permamentnie. Żądanie powiodło się, ale przeglądarka powinna używać innego adresu URL. Zwykle obejmuje to nowy adres URL. Kiedy przeglądarka internetowa otrzyma ten kod, automatycznie otworzy nowy, przekierowany adres URL z serwera.

302 Znaleziono. Zwykle nazywa się to tymczasowym przekierowaniem. Działa tak samo jak 301, ale tymczasowo.

304 Nie zmodyfikowano. Oznacza to, że przeglądarka ma już najnowszą wersję tego adresu URL i powinna używać tej wersji. Jest to często używane w przypadku buforowania, aby przyspieszyć powtórne wyświetlenia strony lub pliku.

Przekierowania 301 i 302 mają istotne znaczenie dla optymalizacji mechanizmu wyszukiwania. A 301 zachowa większość istniejących korzyści dla SEO – takich jak linki przychodzące i reputacja strony – i przeniesie je na nowy adres URL. 302 nie będzie. Aby uzyskać więcej informacji na ten temat, przeczytaj artykuł “3 błędy serwera, które powodują spadek SEO” autorstwa Jill Kocher.

400 Grupa: Błędy klienta. Grupa 400 zawiera połowę kodów błędów. (Druga połowa to 500 błędów grupowych poniżej). 400 błędów grupowych dotyczy klienta lub przeglądarki.

400 złych wniosków. Jest to ogólny błąd, gdy przeglądarka zażądała błędnych informacji. Chociaż istnieją bardziej szczegółowe kody błędów, niektóre serwery używają właśnie tego kodu catch.

401 Nieautoryzowane (API). Dzieje się tak, gdy przeglądarka nie ma uprawnień do oglądania lub używania strony. Zazwyczaj chroni to prywatne informacje.

403 Zabronione (API). Jest to podobne do błędu 401 nieautoryzowanego. Różnica polega na tym, że przy błędzie 403 ktoś jest poprawnie zalogowany, ale nie ma uprawnień dostępu do czegoś – np. John próbuje spojrzeć na szczegóły karty kredytowej Mary.

404 Nie Znaleziono. Serwer nie może znaleźć niczego z adresu URL.

405 Method Not Allowed (API). Jest to typowy błąd podczas programowania interfejsu API. Występuje, gdy została użyta niepoprawna metoda HTTP, na przykład formularz, który próbuje wysłać dane do adresu URL, który nie przyjmuje danych formularza.

429 Zbyt wiele żądań (API). Wiele interfejsów API ogranicza wykorzystanie ich interfejsów API. Gdy używasz go zbyt szybko, ten błąd jest zwracany, aby poinformować Cię, że osiągnąłeś limit i spowolnić jego użycie.

500 Grupa: Błędy serwera. Podczas gdy grupa 400 zajmuje się błędami klienta w przeglądarce, grupa 500 jest przeznaczona dla błędów serwera. Nie ma ich tak dużo, a ogólny błąd 500 jest powszechny. Najlepiej, jeśli wystąpi błąd serwera w Twojej witrynie, Twój zespół powinien zostać powiadomiony przez serwer bezpośrednio o wszystkich szczegółach, które należy naprawić.

500 wewnętrzny błąd serwera. Ogólny błąd, gdy coś pójdzie nie tak na serwerze.

502 Bad Gateway (API). Czasami serwery komunikują się z innymi serwerami, a jeśli drugi serwer nie odpowiada, ten kod jest wysyłany do przeglądarki.

503 Usługa niedostępna. Gdy serwer zostanie przeciążony i nie powiedzie się, wygeneruje ten komunikat. Zwykle oznacza to, że użytkownik powinien spróbować ponownie później.

504 Gateway Timeout (API). Podobnie jak w przypadku 502 Bad Gateway, ten błąd jest bardziej szczegółowy i dotyczy innego serwera, który w ogóle nie odpowiada. Przykładem może być sytuacja, w której brama płatnicza przechodzi w tryb offline.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.